ماجرای دفاع ظریف از سپاه در وین

به گزارش افکارنیوز، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران در پاسخ به این سئوال که آیا در مذاکرات تاکنون نامی از سپاه پاسداران به میان آمده یا خیر، گفت: دکتر ظریف بارها در مذاکرات چه خصوصی با کری چه در یکی از جلسات وزرای ۱ + ۵ در دور آخر حمایت های شدید و قاطعی از سپاه پاسداران انجام داده است.

وی ادامه داد، ظریف در پاسخ به حرف های برخی وزرای غربی در یکی از آخرین جلسات وزرای ۱ + ۵ در وین گفت: «آیا شما می دانید در باره چه کسانی صحبت می کنید؟ آیا می دانید مردم ایران از سپاه به دلیل رشادت ها و فداکاری هایشان برای دفاع از میهنشان در برابر تجاوز صدام همواره سپاسگزارند؟ زمانی که همه گونه سلاح در اختیار صدام متجاوز بود و همه راه های دسترسی ایران به سلاح را دولت های شما بسته بودند، جوانان سپاهی با شهادت و ایثار از کشور دفاع کردند. مردم ما قدردان آنها هستند. مصلحت خود شماست که به عنوان مخالف سپاه به مردم ایران معرفی نشوید.»

این منبع همچنین در این باره ضمن بیان اینکه معروف است که ظریف در برابر اتهامات علیه سپاه قدس و سردار سلیمانی همواره در مذاکرات منجمله مذاکرات ۱+۵ از آنها دفاع کرده است. وی همچنین تاکید کرد که وزیر امور خارجه کشورمان بارها این نکته را به رخ آنها کشیده است که اگر سردار سلیمانی و حمایت فوری و قاطع ایران از مقاومت مردم سوریه و عراق در برابر داعش و دیگر افراطیون نبود، امروز شما در بسیاری از شهرهای مهم سوریه و عراق با وضعیت دیگری روبرو بودید