رسایی: جان کری گفته بود که کشتی نجات یمن برگردد

به گزارشافکارخبر،حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین نامه‌ای نسبت به ماده ۷۷ آئین نامه داخلی مجلس، گفت: بنده در جلسه امروز در موضوعی هم نظر مخالف داشتم و هم تذکری را دادم. آقای دواتگری در نطق‌شان اشاراتی داشتند که لازم است مواردی را عرض کنم.

وی تأکید کرد: بنده در تذکرم اشاره‌ای کردم و گفتم که ما در کشورهایی زندانی داریم که یکی از این کشورها نیز کشور آمریکا است که به بهانه نقض تحریم آنها را زندانی کردند و اگر می‌خواهید آن را پیگیری کنید برای آن نیز لایحه بیاورید.

نماینده مردم تهران در مجلس در همین زمینه گفت: دوستان گفتند که آقای رسایی گفته دولت با آمریکایی‌ها هم در رابطه با زندانیان مذاکره کند. در صورتی که خودش هم می‌داند که رهبر انقلاب اجازه نداده‌اند که در رابطه با غیرهسته‌ای با آمریکا مذاکره شود. بنده اصلاً نگفتم که بروند مذاکره کنند. مگر رهبر انقلاب اجازه داده بودند که در مورد جیسون رضائیان مذاکره شود و یا آقای کری بگوید که کشتی نجات یمن برگردد و آقای ظریف زنگ بزند که این کشتی برگردد؟

محمدرضا باهنر که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر رسایی، گفت: آقای رسایی نزد من آمد و درخواست کرد که توضیحاتی در رابطه با تذکرش در مورد زندانیان ارائه دهد که بنده هم قبول کردم و گفتم که این مطالب را پشت تریبون بگوید.