احوالپرسی رهبر معظم انقلاب از بشار اسد

به گزارش افکارخبر، عمران زعبی وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولایتی در این نشست با بیان اینکه رابطه ایران و سوریه رابطه‌ای راهبردی و استراتژیک است اظهار داشت: این رابطه مربوط به امروز و دیروز و ماه‌ها و سنوات اخیر نیست. بلکه از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته است و هر روز تکامل بیشتری یافته است.

وی ادامه داد: هیچ کس در دنیا و منطقه تردید ندارد که این رابطه راهبردی و استراتژیک است؛ دولت و ملت سوریه و شخص بشار اسد امتحان سختی را در طول ۵ سال گذراندند و با سربلندی از این امتحان بیرون آمدند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شاید کسی در ابتدا باور نمی‌کرد که دولت و ملت سوریه با امکانات محدود بتواند در برابر تهاجم همه‌جانبه‌ای که باید گفت جنگ جهانی کوچک تحمیل شده به این ملت بود، مقاومت کند.

ولایتی با اشاره به هدف متجاوزان به سوریه یادآور شد: هدف کسانی که از درون و بیرون و منطقه و صحنه بین‌المللی به سوریه تجاوز کردند، فقط سوریه نبود بلکه خط مقاومت در برابر آمریکا و صهیونیست بود؛ لذا آنها در اهداف خود شکست خوردند. کار به جایی رسید که دشمنان قسم خورده به اینجا رسیدند که از راه نظامی نمی‌توانند این ملت را شکست دهند.

وی افزود: حرکتی که دیروز در شورای امنیت سازمان ملل انجام شد معلوم نیست که به نفع سوریه باشد اما این واقعیت را نشان می‌دهد که کسانی که در صحنه بین‌المللی نفوذ دارند، به این قطعیت رسیده‌اند که موضوع سوریه راه حل نظامی ندارد و باید راه حل سیاسی باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه هر راه حلی بدون رضایت دولت و ملت سوریه از خارج از مرزها پذیرفته نیست، تصریح کرد: مقام معظم رهبری روز گذشته سخنان ارزشمند و راهبردی را مطرح کردند و این سخنان فصل‌الخطاب در مورد سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی در برابر سوریه و کشورهای منطقه بود.

زعبی: احوالپرسی رهبر معظم انقلاب از بشار اسد


عمران زعبی وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در ادامه این نشست با اشاره به شخصیت ولایتی گفت: تقدیر و احترام ما نسبت به دکتر ولایتی به این دلیل است که ما به وی علاقه و محبت داریم و موضع‌گیری‌ها و رفتار سیاسی وی در قبال ملت و رهبری سوریه توام با شجاعت، درایت و حکمت و بازتابنده سیاست رهبر انقلاب است.

وی ادامه داد: روز گذشته افتخار دیدار با مقام معظم رهبری را داشتم و ایشان کلمات روشنگر و گویایی را مطرح فرمودند و برای ما مهم بود که وقتی ایشان سخنرانی کردند از ما پرسش مشخصی کردند و احوال بشار اسد رئیس جمهور سوریه را پرسیدند.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با بیان اینکه در موضوع مقام معظم رهبری سخن گفتن آسان نیست، خاطر نشان کرد: خداوند به من کمک کرد در محضر رهبری سخن بگویم و تاکید کردم که بشار اسد و تمام سوری‌ها ایمان دارند که این دست‌های مبارک باعثپیروزی سوریه در این مشکلات و نبردها خواهد شد.

وی افزود: روابط سوریه و ایران به عنوان رابطه‌ای که فقط اتحاد میان دولت باشد نیست چرا که منافع سیاسی همواره دستخوش تغییرات است. ولی باید گفت روابط سوریه و ایران برادرانه است و هیچ کس نمی‌تواند پیوندهای میان برادران را گسسته و از هم جدا کند.

زعبی اظهار داشت: به همین جهت همه ما یعنی ملت و رهبری سوریه ایمان داریم که روابط برادرانه با ایران پیوند ریشه‌دار و حقیقی دارد و ما می‌خواهیم روز به روز پیشرفت و توسعه بیشتری در تمام زمینه‌ها داشته باشیم.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه خاطر نشان کرد: ما در سوریه درک می‌کنیم که روابط دو کشور بر اساس اخلاق و ایمان توانسته تاکنون تداوم داشته باشد و بر این اساس ما می‌توانیم مسیر درست را تشخیص دهیم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم یکی از وظایف و رسالت‌های ما این است که در خصوص افکار عمومی ایران و سوریه با همکاری نهادهای ذیربط تلاش کنیم تا آگاهی گسترده صورت گیرد.

زعبی یادآور شد: تجربه نشان داده که ایران همواره روح انقلاب را حفظ کرده است؛ رمز موفقیت انقلاب ایران علاوه بر حفظ انقلاب این بود که مراتب اخلاقی را حفظ کردند و به فضائل اخلاقی مقام معظم رهبری نیز پایبند بودند.