تناقضاتی که وزیر از آن بی خبر است

به گزارش افکارخبر، چندی قبل وزیر علوم طی نامه‌ای به مسئولان کشور اعلام کرد که مشکل دانشجویان بورسیه برطرف شده و پرونده فقط ۱۷۰ نفر مشکل دارد.

بنابر اظهارات وزیر علوم و مصاحبه‌های اخیر پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و مخبر دزفولی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی بررسی پرونده بورسیه‌ها به اتمام رسیده است و فقط ۱۷۰ پرونده باقی مانده است که باید بررسی شود.

براساس این گزارش، دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دهم اعلام کرده بود که برای رسیدن به عدالت آموزشی ملاک معدل ۱۴ یا ۱۶ نبوده و براساس فرمول

حداقل ۷۰ = ۲ × معدل ارشد + ۳ × معدل کارشناسی

لحاظ شده است و هر داوطلبی که نمره لازم را کسب می‌کرد، حائز شرایط بورس بوده است(این موضوع به استحضار رئیس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ رسیده است و از اختیارات وزیر بوده است).

سازمان امور دانشجویان نیز بنابر ادعای خود این فرمول را پذیرفته است، حال سوال اینجاست که آیا در این ۱۷۰ پرونده این فرمول رعایت شده است؟

بنابر اظهارات پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰، احکام افرادی که دارای حکم بورس هستند، غیر قابل بازگشت است و باید با همان شرایط به تحصیل خود ادامه بدهند، این در حالی است که در میان این ۱۷۰ پرونده ۵۸ پرونده مربوط به دانشجویان دارای حکم است، این تنافض بزرگی است که گویا وزیر علوم از آن بی اطلاع است که آمار نادرست ارایه می‌دهد.

براساس اظهارات پور مختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مشکل دانشجویان شاهد و ایثارگر حل شده است و این در حالی است که در بین این ۱۷۰ پرونده خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان نیز هستند.

بنابر اظهارات رئیس کمیسیون اصل۹۰ و وزیر علوم افرادی که فارغ التحصیل شده‌اند چنانچه هر مشکلی داشته باشند، غیر قابل بازگشت است اما بازهم متاسفانه این افراد که تعداد انها کم نیز نیست در بین این ۱۷۰ نفر هستند.

به راستی آیا کمیته بورسیه‌ها خودشان پرونده‌ها را بررسی کردند یا فقط به گزارش سازمان امور دانشجویان اعتماد کرده‌اند؟

براساس این گزارش، با توجه به تناقضات موجود بهتر است کمیته بورسیهها باری دیگر پروندهها را بررسی کرده و سازمان بازرسی کل کشور نیز با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و تناقضات موجود توجهی به این پرونده ها داشته باشد.