وضعیت تحصیلی فرزندان آقای وزیر

به گزارشافکارخبر، شبکه مستند سیما به مناسبت هفته دولت در خصوص اعضای کابینه دولت یازدهم اقدام به ساخت مستندی تحت عنوان «یک روز یک وزیر» کرده است که برنامه شب گذشته آن، یک روز کاری دکتر محمد فرهادی وزیرعلوم تحقیقات و فناوری را به تصویر کشید.

یک روز با وزیر علوم از دفتر کار تا مجلس شورای اسلامی


فرهادی در ابتدای برنامه در ساختمان وزارت علوم دیداری با سفیر الجزایر در راستای همکاری های دوطرفه داشت، سپس بلافاصله وزارتخانه را برای حضور در جشنواره ملی اختراعا ت دانشگاه علمی کاربردی در برج میلاد ترک کرد و بعد از برنامه، بدون وقفه برای شرکت در جلسه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حل و فصل پاره ای از مسایلی که نمایندگان مطرح کرده بودند، به دفتر هیات دولت در مجلس رفت.

وی علت حضور در مجلس شورای اسلامی را دیدار با نمایندگان عنوان کرد و افزود: امروز به مجلس آمده ایم تا با تعداد بیشتری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیداری داشته باشیم، لازم است هراز چند گاهی جلساتی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.

وزیرعلوم افزود: دراین جلسات نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسایل کلان آموزش عالی، مسایل حوزه های انتخابیه و مسایل مختلفی را مطرح می کنند.

وی درباره اینکه جلسه با نمایندگان موفقیت آمیز بود گفت: بله، یک سری پیشنهادات و درخواست هایی برای پیگیری برخی از موضوعات مطرح شد، و دستوراتی برای پیگیری مسایل مطرح شده نیز در حوزه های مختلف داده شد.

همکاری خوب مجلس و وزارت علوم


فرهادی همکاری مجلس شورای اسلامی با وزارت علوم را بسیار خوب عنوان کرد و افزود: اکنون در برنامه پنجم توسعه هستیم جهت گیری آموزشی به سمت، آموزش های مهارتی و کاربردی است. همچنین تکمیل واحدهای دانشگاهی.

وی یادآورشد: امسال اعتبارات خوبی برای تجهیز آزمایشگاه ها پیش بینی شده است.

فرهادی درخصوص این سوال که چرا دانشکده «سینما تائتر» فقط یک دوربین قدیمی ۳۵ میلی متری دارد و چرا یک دوربین با تکنولوژی بالا تهیه نمی شود تا دانشجویان با آن کار یاد بگیرند گفت: باید دراین بخش سرمایه گذاری کنیم البته در تمام رشته منجمله هنر باید سرمایه گذاری شود.

در ادامه برنامه گزارشگر از وزیرعلوم پرسید که می تواند در مورد خانواده وی پرسش کند که دکتر فرهادی قبول کرد و در پاسخ به این سئوال که چند فرزند دارد و فرزندی دارد که دانشجو باشد گفت: پنج فرزند دارم، که دانشجو نیز هستند، پسربزرگم دانشجوی دکتری مدیریت دانش است، یکی دیگر از پسرانم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران است.

وی درخصوص اینکه فرزند پزشک نیز دارد افزود: فرزند آخرم سال پنجم پزشکی است و دو دخترم یکی از آنها رشته کامپیوتر خوانده است.

تحصیل فرزندان وزیرعلوم در دانشگاه سراسری و غیرانتفاعی


فرهادی درپاسخ به این سئوال که همه فرزندانتان در دانشگاه های سراسری تحصیل کرده اند گت: هم در دانشگاه سراسری و هم در دانشگاه غیرانتفاعی کرده تحصیل کرده اند. و پسر بزرگم در خارج از کشور تحصیل کرده است.

وی در خصوص اینکه چقدر در انتخاب رشته فرزندانتان تاثیرگذار بودید گفت: هیچ تاثیرگزاری در انتخاب رشته آنها نداشتم اما مشورت می گرفتند، آخرین فرزندم ریاضی فیزیک می خواند که سال آخر گفت می خواهم تجربی بخوانم و پزشک شوم، من هم خوشحال شدم.

ممنون همسرم هستم


وزیرعلوم در پاسخ به این سوال که همسرتان چقدر به شما کمک می کند از زمانی که وزیرشده اید افزود: بسیار زیاد من ممنون وی هستم، دوره هایی بوده که من به خاطر شرایط جنگ، دفاع مقدس، در منزل حضور نداشتم و همسرم به تنهایی بچه ها را ترو خشک کرده و خاطره هایی که تعریف می کند که به دلیل عدم حضور من مجبور شده زمانی که بچه ها بیمار شده اند همراه با همسایه ها آنها را به مراکز درمانی برساند.

وی درباره تفاوت و شباهت های فعالیت در وزارت علوم تحقیقات و فناوری با معاونت علمی و ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی در سطح فرابخشی فعال هستند و مدیریت کلان و هماهنگی در عرصه فناوری و تحقیقاتی را از طریق صندوق حمایت از پژوهشگران دنبال می کنند.

وزیرعلوم افزود: در عرصه فناوری همکار و همراه هم هستیم و به شدت هماهنگ عمل می کنیم، در خصوص شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری باهم همکاری داریم معاونت علمی در تهیه امکانات این شرکت ها و پارک ها و وزارت علوم در صدور مجوز و تاسیس و آن همکاری نزدیکی دارند.

وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری مکمل هم هستند


وی با بیان اینکه وزارت علوم و معاونت علمی مکمل یکدیگر هستند ادامه داد: همچنین نخبگان، سرمایه گزاری در خصوص این دانشجویان، اختصاص گرنت به دانشجویان نخبه و ایجاد شرایط برای فعالیت علمی بیشتر این دانشجویان از طریق بنیاد علمی نخبگان صورت می گیرد.