اختلاف افکنی در DNA انگلیس است

به گزارش افکارخبر، احمد چلداوی عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در واکنش به اظهارات هاموند وزیر خارجه انگلیس با رادیو ۴ بی‌بی‌سی مبنی بر اینکه «موضوع ایران در قابل اسرائیل اندکی تغییر کرده»، اظهار داشت: حرف و موضع ایران در قابل اسرائیل را مقام معظم رهبری بیان می‌کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که «چه توافق بشود چه نشود، اسرائیل روز به روز ناامن‌تر می‌شود» که این موضع تمام جریانات سیاسی در داخل کشور ما است.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه اختلاف‌افکنی در DNA انگلیس است، گفت: سخن وزیر خارجه انگلیس نیز در راستای اختلاف‌افکنی و ایجاد چند دستگی در ایران است.

چلداوی تصریح کرد: موضع واحد تمامی افراد، گروه‌ها و جناح‌ها در ایران در قبال اسرائیل می‌تواند سناریو انگلیس برای اختلاف افکنی در ایران را به شکست بیانجامد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در پایان خطاب به وزارت امور خارجه، گفت: وزارت خارجه باید در قبال این اختلاف افکنی انگلیس موضع قاطعی را بگیرد. البته از ابتدا باید میدانست ما از سفارت انگلیس جز تفرقه و خلل در امنیت کشور چیز دیگری ندیدهایم به همین خاطر بازگشایی سفارت انگلیس یک اشتباه استراتژیک است.