به گزارش افکارخبر، وی افزوده است: طرف مقابل درصدد تحقیر نبوده است و اصلی ترین مسئله به زعم آنها بستن راه تولید تسلیحات هسته‌ای بوده و این امر با دقت انجام شده است.


*اینکه با توافق هسته‌ای محدودیتی برای کشورمان ایجاد نمی‌شود! سخنی است که مقامات دولتی صریحاً خلاف آنرا گفته‌اند.

آنها به کرّات و البته با لسانی مدافعانه اعلام کرده‌اند که ایران در توافق هسته‌ای دولت، محدودیت‌هایی را نیز پذیرفته است.

همچنین است که برای مثال، شیرزاد به این واضح عقلایی نیز پاسخی نمی‌دهد که وقتی دولت جمهوری اسلامی ایران به غنی‌سازی ۲۰ درصدی نیاز دارد و آن را انجام می‌داده اما با توافق وین دیگر نباید آنرا انجام دهد؛ پس یک محدودیت بزرگ را پذیرفته است. و ایضاً سایر محدودیت‌های مشخص دیگر در متن توافق…

درباره اینکه طرف مقابل درصدد تحقیر ایران و دولت ایران نبوده است نیز باید اشاره کرد که این قبیل سخنان خوشبینانه نسبت به مواضع آمریکا و غرب در قبال ایران، طی ۲ سال گذشته به وفور شنیده شده است.

حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور نیز در سال گذشته طی مصاحبه با ایرنا گفته بود: ‌ در گذشته سخنان مقامات کشورهای غربی این بود که همه چگونه علیه ایران متحد شوند اما اکنون می‌گویند چگونه به ایران کمک کنیم!

و ایضاً محمود سریع‌القلم که گفته می‌شد سمت مشاورت رئیس‌جمهور روحانی را بر عهده دارد اظهار کرده است «آمریکا دیگر قصد براندازی ایران را ندارد».(عباس عبدی نیز همین نظر را در یک یادداشت اعلام کرده است!)

از این گذشته، مشخص نیست که آیا از نظر شیرزاد «ریختن بتن در بخش‌هایی از نیروگاه اراک»(که مصداق ضرب‌المثل قدیمی در چیزی گِل گرفتن است)، «تنزّل دادن سایت مهم فردو»، «نام بردن از توانمندی موشکی ایران در قطعنامه شورای امنیت»(که به گفته عراقچی امضای متن برجام تلقی می‌شود)، «قبول رأی از پیش‌تعیین شده کمیسیون مشترک برای حل اختلافات» و «یکی شدن جایگاه قاضی و شاکی با قبول آژانس بعنوان مرجع راستی‌آزمایی» تلاش طرف مقابل برای تحقیر کردن بوده است یا خیر؟!

و ایضاً مواردی دیگر…