نباید به چراغ سبز انگلیس مکار دل‌ خوش کنیم

به گزارش افکارخبر، عزیز اکبریان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود(۳ شهریور ماه ۹۴) ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: این ملت ۲۲۸ هزار شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب کرده است که در این راستا شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر به عنوان دو قطب خدمت‌گزار، الگو و معلم فرهیخته همچون نگین می‌درخشند. هفته دولت نیز گرامیداشت مقام آنان می‌باشد.

وی ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان افزود: توصیه برادرانه دارم که راه شهیدان را با توجه به ویژگی‌هایی که شهیدان رجایی و باهنر دارند پیگیری کنیم.

نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین ویژگی رجایی و باهنر را ولایتمداری و تبعیت از ولایت فقیه، ساده‌زیستی و توجه به محرومین همچنین دوری از اشرافی‌گری عنوان کرد.

اکبریان همچنین خدمت صادقانه بر ملت، استکبارستیزی، مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی، حمایت از نهضت‌های اسلامی در اقصی نقاط جهان را از دیگر ویژگی‌های این دو شهید خواند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: البته بدون رعایت موارد فوق شعار به ادامه دادن راه شهیدان یک تعارف توخالی است.

وی شورای نگهبان را بر اساس قانون اساسی یکی از ارکان مهم نظام در حراست از جمهوریت و اسلامیت خواند.

*تضعیف شورای نگهبان یک حرکت خزنده است


اکبریان همچنین تضعیف شورای نگهبان را خلاف مصالح کشور و انقلاب اسلامی همچنین یک حرکت خزنده و تفرقه‌آمیز در شرایط حساس کنونی دانست.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند «نظر شورای نگهبان فصل‌الخطاب است» اعتبار نظر شورای نگهبان هم وزن قانون اساسی است.

وی همچنین به وصیت‌نامه امام در این رابطه اشاره کرد و گفت: ‌شورای محترم نگهبان وظیفه بسیار خطیری در این راستا دارد که همیشه خار چشم دشمنان، نامحرمان و نااهلان بوده است.

اکبریان در ادامه نطق خود با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان مهم تصمیم‌گیری کشور است، ‌ اضافه کرد: مجلسی در ملت شهیدپرور ایران در رأس امور است که نمایندگان آن خادم ملت باشند و وکیل‌الدوله نباشند. همچنین به محرومین و پابرهنگان به عنوان صاحبان اصلی انقلاب توجه ویژه داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن بیان وظایف نمایندگان مجلس در این راستا تصریح کرد: آنها همچنین باید حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی با تبعیت از رهبری و دفاع از منافع ملی کشور در عرصه‌های مختلف تا پای جان حراست کنند و در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی با قدرت ایستادگی کنند.

*دولت و مجلس در خصوص برجام نباید فضا را دوقطبی کنند / فضای انتقاد بسته نشود


وی درخصوص تفاهم‌نامه برجام از زحمات تیم مذاکره‌کننده ایران تشکر کرد و گفت: ‌ مجلس شورای اسلامی نیز کمیسیون ویژه‌ای را مشخص کرده که در این راستا ضرورت دارد دولت و مجلس طوری حرکت کنند که کشور دوقطبی نشود و در بیان مطالب تفرقه‌آمیز خودداری شود.

اکبریان با تأکید بر اینکه فضای انتقاد و سازنده نباید بسته باشند، متذکر شد: باید اجازه دهیم دلسوزان و صاحبنظران نسبت به اعلام نظر کارشناسی اقدام نمایند. همچنین بررسی دقیقی برای حفظ منافع ملت و رعایت خطوط قرمز نظام صورت گرفته و ما نباید به چراغ سبز آمریکای جنایتکار و انگلیس مکار دل خوش کنیم چون امروز به برکت انقلاب اسلامی در اوج قدرت هستیم.

نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این‌ها(غربی‌ها) نیازمند ما هستند. این قدرت، عظمت و شوکت ملت ایران را حراست نماییم و ارزان نفروشیم. البته ما اهل گفت‌وگو، منطق و تعامل با جامعه جهانی با حفظ منافع ملی و معیارهای انقلاب هستیم ولی از اصول و آرمان‌های انقلاب کوتاه نخواهیم آمد.

*یا مبارزه با دانه درشت‌ها یا تعطیلی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی


وی ضمن گرامیداشت روز صنعت دفاعی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: از شورای عالی امنیت ملی و ستاد کل نیروهای مسلح درخواست می‌کنیم نسبت به تقویت بنیه دفاعی کشور و برنامه‌های موشکی با قدرت اقدام کرده و آن را ادامه دهند. همچنین تحت تأثیر شانتاژها قرار نگیرند.

اکبریان ضمن درخواست از رئیس‌جمهور اظهار داشت: کشور در رکود است. دولت گرچه تورم را پایین آورده و در این رابطه تشکر می‌کنیم ولی اگر رکود ادامه پیدا کند بلایی خانمان‌سوز و بدتر از تورم خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: امروز نبود نقدینگی و مباحثسیستم بانکی همچنین مسائل بیمه‌ای و تولیدکنندگان بازار را تعطیل کرده است و باعثبیکاری هزاران جوان شده است که مشکلاتی از جمله بالا رفتن طلاق، اعتیاد، ناهنجاری‌ها و مفاسد را به وجود آورده است.

وی در خاتمه خطاب به رؤسای سه قوه عنوان کرد: از این روسا میخواهیم با مبارزه با مفاسد اقتصادی و دانه درشتها اقدام کنند یا ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را تعطیل کنند.