آمانو: آژانس به پول بیشتری نیاز دارد

به گزارش افکارخبر، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز سه شنبه تاکید کرد که این نهاد برای انجام وظایف محوله به آژانس در قبال برجام به منابع مالی بیشتری نیاز دارد.

به گزارش رویترز، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز سه شنبه تاکید کرد که این نهاد برای اجرای نقش خود در قبال توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵ به منابع مالی بیشتری نیاز دارد.

«یوکیا آمانو» همچنین تاکید کرد که هزینه‌های فعالیتهای نظارت و راستی آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران تاکنون از طریق کمکهای بودجه‌ای کشورهای عضو آژانس تامین شده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با درخواست از کشورها برای ارائه کمکهای بیشتر مالی اعلام کرد که کمک ماهیانه ۸۰۰ هزار یورویی کشورهای عضو که آژانس دریافت کرده تا پایان ماه آینده میلادی به اتمام می‌رسد.

اظهارات آمانو در حالی مطرح شده که پیشتر یک مقام آمریکایی گفته بود که دولت این کشور کمک‌های لازم را به این نهاد بین‌المللی خواهد رساند.

یک مقام دولت آمریکا که اشاره‌ای به نامش نشده به روزنامه وال استریت ژورنال گفت دولت باراک اوباما جهت تضمین اینکه آژانس «تمام منابع و قابلیت‌های مورد نیاز را در اختیار دارد» با آن همکاری خواهد کرد.

این روزنامه همچنین گزارش داده بود که یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بینالمللی انرژی اتمی، در مصاحبهای هزینه اضافی مورد نیاز این نهاد برای راستیآزمایی از برجام را سالانه ۹.۱ میلیون دلار برآوردکرده اس