پاتک «مسیح علی‌نژاد» به خندوانه

به گزارش افکارخبر، «مسیح علی‌نژاد» در جدیدترین برنامه «تبلت» که اخیراً با همکاری دستگاه‌های امنیتی آمریکا در تلویزیون دولتی «صدای آمریکا» بر روی آنتن می‌رود، به موضوع وضعیت زنان جوان افغانستانی پرداخت و با معرفی‌کردن دو دختر فراری افغانستانی در ترکیه به‌عنوان نماینده زنان مسلمان این کشور، به مقایسه وضعیت زنان در دو جامعه ایران و افغانستان پرداخت.

این روزنامه‌نگار فراری، با ادعای اینکه جامعه ایران بسته است و دختران مجبورند در خانه‌ها بنشینند و حق فعالیت اجتماعی ندارند، رقصیدن را به‌عنوان یک هنر و نماد زندگی به مخاطبینش معرفی کرد.

پس از آنکه در هفته‌های گذشته یکی از قسمت‌های برنامه خندوانه شبکه نسیم صداوسیمای ایران به افغانستانی‌های ساکن ایران و ارتباط تاریخی و برادرانه دو ملت پرداخت، «مسیح علی‌نژاد» به‌عنوان تنها یکی از عوامل رسانه‌ای کشورهای استکباری در برنامه اخیر «تبلت» تلاش نمود ارتباط مردم دو کشور ایران و افغانستان را تیره و تار نشان دهد و ادعا نمود که حکومت ایران در حق افغانستانی‌ها ظلم و ستم بسیاری اعمال می‌کند.


رسانه‌های بیگانه و وابسته به قدرتهای استکباری جهان یکی از مهمترین اهداف طولانی‌مدت خود را ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مردم کشورهای اسلامی قرار داده‌اند و به‌شیوه‌های مختلف در جهت تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

رسانه‌های فارسی‌زبان دولت‌های غربی و در راس آنها «بی‌بی‌سی فارسی» در سالهای اخیر و به‌ویژه در ماه‌های اخیر بخش عمده‌ای از برنامه‌های خود را به افغانستان و تاجیکستان اختصاص داده‌اند و در تلاشند تا مردم این کشور را به هر نحوی علیه نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران تحریک کنند. این رسانه‌ها همچنین در ماه‌های اخیر با پرداختن ویژه به موضوعاتی مانند «قتل فرخنده» در افغانستان، تلاش نمودند تا به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی مشترک بین مردم ایران و افغانستان حمله کنند.

حال آنکه مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران و در راس آنها امام خامنه‌ای در سالهای اخیر بارها بر توجه به مردم افغانستان تاکید کرده و از اولویت قرار گرفتن ملیت بر ارتباط‌های مذهبی و فرهنگی بین ملت ایران با ملت‌های مسلمان به‌ویژه افغانستان انتقاد نمودند، اهمیت توجه بیشتر به نیازهای ملت افغانستان بخصوص در بُعد فرهنگی به چشم می‌آیند.

در ماه‌های اخیر مسئولان جمهوری اسلامی با ابلاغ قانون‌هایی مانند حق تحصیل کودکان افغانستانی در مدارس ایران به‌طور رایگان، در جهت نزدیکی بین دو کشور گام‌های خوبی برداشته‌اند.

نباید فراموش کرد که بخش عمدهای از کشور افغانستان تا ۱۵۰ سال پیش جزئی از خاک کشورمان بود و اگر دخالتها و استعمارگری کشورهای خبیثی مانند انگلستان نبود، اکنون ملت ایران با مردم افغانستان هموطن بودند.