به گزارش افکارخبر، شبکه خبری «العربیه» گزارش کرد که در این بیلبورد که به زبان عبری نوشته شده است، علاوه بر نمایش پرچم ایران و رژیم صهیونیستی، آمده است: «به‌زودی در این مکان سفارت ایران در اسرائیل افتتاح می‌شود. برای اطلاع بیشتر با شماره زیر تماس بگیرد.»
براساس این گزارش، پیشتر نیز رسانه‌های خبری منطقه اعلام کرده بودند که عده‌ای از فعالان اسرائیلی سفارتخانه‌ای نمادین برای ایران در تل‌آویو افتتاح کرده‌اند.


آگهی افتتاح سفارت نمادین به نام ایران در اسرائیل! + تصویر



روزنامه اسرائیلی «ها آرتص» ژوئیه گذشته در نسخه انگلیسی خود تصویر برخی از هنرمندان و فعالان اسرائیلی را منتشر کرده بود که پرچم ایران را در دست داشتند. آن‌ها به این روزنامه گفته بودند که قصد افتتاح سفارتی برای ایران در اسرائیل دارند.
این روزنامه اسرائیلی مدعی شده است هدف از این اقدام، نزدیک کردن روابط ایران با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش آنا، این تلاش در حالی صورت می‌گیرد که تهران رژیم صهیونیستی را به عنوان دولتی مشروع به رسمیت نمی‌شناسد و این رژیم را اشغالگر می‌داند؛ بنابراین خواستار برقراری هیچ نوع رابطه‌ای با اسرائیل نیست. همچنین هر گونه سفر اتباع ایرانی به سرزمین‌های اشغالی ممنوع است و گذرنامه ایرانی برای چنین سفری اعتبار ندارد.

با این حال شماری از فعالان اسرائیلی گفته‌اند که «سفارتخانه‌ای نمادین» برای ایران برپا خواهند کرد و در آن آثار هنرمندان ایرانی را به نمایش خواهند گذاشت. این سفارتخانه مکانی برای میزبانی از اسرائیلی‌ها و ارائه غذاهای ایرانی نیز خواهد بود.
آن‌ها گفته‌اند که پرچم‌های رسمی ایران را در مکان‌های مختلفی از اسرائیل برافراشته خواهند کرد. بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی این اقدام ممنوع است.