به گزارش افکارخبر، صادق خرازی پس از افشاگری علیه برخی اصلاح‌طلبان وابسته به خارج با فشارهای گسترده افراطیون مواجه شد و مجبور به کناره‌گیری شد. وی در مصاحبه با نشریه مکثگفته بود: من اصلاح‌طلبی که نمادش خارج از کشور باشد و پول بگیرد را قبول ندارم. اینکه بروند و اتهام بزنند و بد و بیراه بگویند و شانتاژ کنند را قبول ندارم. کسانی را یادم است که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن‌گرا می‌دادند.

من آنها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم. لیست‌شان را هم دارم و اگر قرار باشد روزی ارائه دهم ارائه خواهم داد. منتها به سیستم امنیتی نخواهم داد و اگر بخواهم بدهم به مردم ایران ارائه می‌دهم که بدانند این آقا در دوره اصلاحات با فلان مقام ارشد اروپایی یا فرانسوی یا فلان مقام ارشد آمریکایی پنهانی مذاکره کرده و گرا داده است.

همین موضوع باعثشد که افراطیونی نظیر پورنجاتی و رمضان‌زاده و ابطحی و… حملاتی را متوجه صادق خرازی کنند. عبدالله رمضان‌زاده، قائم ‌مقام حزب منحله مشارکت فیس‌بوک پیرامون صادق خرازی نوشت: «به نظر شما لیست دیپلمات‌‌های قاچاقچی نسخه خطی کتاب‌های قدیمی در جیب کیست؟!»

افراطیون همچنین خرازی را اصلاح‌طلب بدلی توصیف کرده بودند.

اما در این میان جهانبخش خانجانی عضو مرکزیت کارگزاران در مصاحبه با روزنامه آرمان اقدام حزب ندای ایرانیان در برکناری خرازی را سنجیده توصیف کرد و گفت: تنش‌هایی که در حزب ندا بر سر صحبت‌های صادق خرازی ایجاد شد مسئله‌ای درون‌ حزبی است اما صحبت‌های ایشان درباره «لیست اصلاح‌طلبانی که به خارجی‌ها گرا می‌دادند» و… موجب واکنش‌هایی در میان گروه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی در سطح کشور شد و بهره‌برداری‌هایی هم توسط رقیب از آن صورت گرفت. به نظر می‌رسد حجم فشارهایی که به خرازی وارد شده بیش از سطح تحمل ایشان بوده است. خرازی نباید با بدنه خود دچار چنین تعارض‌هایی می‌شد.

وی می‌افزاید: حزب ندا یکی از احزابی است که نیروهای تشکیل دهنده آن اصلاح‌طلب هستند پذیرفته نیست این حزب روندی را در پیش بگیرد که برخلاف فعالیت‌ها و موضع‌گیری‌های سایر احزاب اصلاح‌طلب باشد.

خانجانی در پاسخ این سوال که «فشارهای وارد شده به صادق خرازی می‌تواند به رفتار و سخنان سنجیده‌تر آقای خرازی بینجامد؟ می‌گوید: نیروهایی که در حزب ندا حضور دارند، به این جمع‌بندی رسیده‌اند که اظهارات صادق خرازی می‌تواند این حزب را آسیب‌پذیر کند و برای جلوگیری از این آسیب‌پذیری تلاش کرده‌اند واکنش نشان دهند.
شاید بتوان اینگونه تلقی کرد که فشار شورای مرکزی و شورای سیاست‌گذاری حزب ندا سبب شد که صادق خرازی به این نتیجه برسد که برای جلوگیری از انشقاق در حزب از ریاست شورای مرکزی کنار برود.

استقبال این عضو کارگزاران - با سابقه حضور در وزارت کشور اصلاحات - از برکناری صادق خرازی در حالی است که چند ماه افراطیون رفتار مشابهی را با محمد هاشمی دبیر کمیته سیاسی کارگزاران مرتکب شدند و او مجبور به کناره‌گیری از این حزب شد. محمد هاشمی معتقد است به عنوان یک مقلد امام، معتقد به خط او نمی‌تواند مواضع لیبرال را که در تعارض با اسلام است، تحمل کند.

همچنین پیش از این الهه راستگو عضو شورای شهر تهران به خاطر اتخاذ مواضع مستقل، از حزب اسلامی کار اخراج شده بود و از این حیثصادق خرازی پس از راستگو و محمد هاشمی، سومین قربانی میدانداری افراطیون در میان احزاب مدعی اصلاح طلبی است.