بازدید تیم ویژه کمیسیون اصل ۹۰ از زمین خواری در لواسان، رودبار قصران، اوشان، فشم و میگون
گروه سیاسی

به گزارش خبرنگار پارلمانیافکارخبردر راهروهای مجلس شنیده شده که بزودی تیم ویژه ای از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی جهت بازدید از ساخت و سازهای غیرمجاز در لواسان، رودبار قصران، اوشان، فشم و میگون و حریم رودهای این مناطق و زمین خواری و رودخانه خواری به این مناطق خواهد رفت.

خبرنگار ما پیگیر این خبر شد.

فاطمه رهبر نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و رئیس کمیته بررسیهای ویژه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تائید این خبر گفت: بعد از بازدید اینجانب از منطقه لواسان، رودبار قصران، اوشان، فشم و میگون و ارائه گزارش به کمیسیون در باره سازهای غیر مجاز، تجاوز به حریم اراضی ملی و اقدامات فراقانونی، کمیسیون اصل ۹۰ به این قضیه ورود کرد.

وی افزود: قرار شده بزودی اینجانب، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و برخی دیگر از اعضای کمیسیون به این مناطق رفته و به اتفاق مسئولین محلی بازدیدی از آنجا داشته باشیم.

رئیس کمیته بررسیهای ویژه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: ساخت و ساز و زمین خواری و حتی رودخانه خواری در این مناطق بسیار زیاد است و عده ای مرتکب تخلفات زیادی شدند که باید با آنها برخورد قضایی شده و بناهای غیر مجاز تخریب شود.

رهبر اضافه کرد: ما بعد از بازدید از این مناطق گزارشی تهیه و آنرا به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه خواهیم کرد.

وی در خصوص قرائت گزارش تهیه شده زمین خواری از مناطق لواسان، رودبار قصران، اوشان، فشم و میگون در صحن مجلس گفت: در این زمینه باید در کمیسیون تصمیم بگیریم. ما ترجیح می دهیم ابتدا گزارش را تهیه و در کمیسیون قرائت کنیم و بعد گزارش را به هیئت رئیسه مجلس خواهیم داد تا آنها در خصوص قرائت یا عدم قرائت در صحن مجلس تصمیم بگیرند.

پیش از این فاطمه رهبر روز شنبه ۱۷ مرداد در مصاحبه ای تحت عنوان آقایان در مقابل ساخت و سازهای غیر مجاز سکوت کرده اند و همچنین روز دوشنبه دوم شهریور ورود کمیسیون اصل ۹۰ به زمین خواری در لواسان، اوشان ، فشم و میگون در خصوص زمین خواری در این مناطق داشت.