نظر رسانه‌های خارجی درباره حاج قاسم / ادعای ارسال پیامک سردار به یک فرمانده آمریکایی

به گزارش افکارخبر، سردار سرلشکر " قاسم سلیمانی " فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران یکی از تاثیر گذارترین افراد غرب آسیا در مبارزه با تروریسم است و یکی از طلایه داران مبارزه با تروریست‌های تکفیری به شمار می‌رود و این نکته مورد توجه رسانه‌های خارجی نیز قرار دارد. البته کمک‌های فرمانده سپاه قدس بارها اعلام شده که در قالب مشورت‌ها و کمک های آموزشی بوده و هیچگاه در قالب حضور نظامی تعریف نشده است.

نظر رسانههای خارجی درباره سردار
**وال استریت ژورنال: سردار سلیمانی مسئول نظامی عملیات برون مرزی و مخفی سپاه است

روزنامه وال استریت ژورنال(Wall Street Journal) درباره فرمانده سپاه قدس می‌نویسد: سردار سلیمانی مسئول نظامی عملیات برون مرزی و مخفی سپاه است.
**دیلی استاز: داعش مرد مبارزه با داعش در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵
دیلی استار(Daily Star) با اشاره به ویژگی های سردار قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس عنوان داشت: ایدئولوژی فرمانده سپاه قدس تلفیقی از روش نرم و استراتژی سخت بوده و او حد فاصل سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ به نیروهای مردمی برای مقابله با دولت اسلامی(بخوانید تروریست‌های داعش) ایفای نقش کرده است.
نظر رسانههای خارجی درباره سردار
**آبزرور: قاسم سلیمانی تنها کسی است که می‌تواند داعش را شکست دهد
روزنامه انگلیسی " آبزرور " تأکید کرد که سردار " قاسم سلیمانی " فرمانده سپاه قدس احتمالاً تنها کسی است که می‌تواند داعش را شکست دهد. " آبزرور " عنوان داشت: هنگامی‌که در ژوئیه گذشته ارتش عراق از مقابل داعش گریخت، این ژنرال ایرانی در صحنه حضور یافت و چند ساعت پس از سیطره داعش بر موصل، سلیمانی در بغداد بود و از آن زمان عملیات دفاع از بغداد را هماهنگ و نیروها را بسیج کرد.
" آبزرور " در پایان خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی همچنین وقتی داعش، اربیل را تهدید کرد به کردستان عراق در شمال این کشور رفت. فرمانده سپاه قدس در اقصی نقاط عراق مورد ستایش و قدردانی قرار گرفت به ویژه از سوی شیعیان؛ چرا که او احتمالاً تنها کسی است که می‌تواند پیشروی داعش را متوقف کند.
نظر رسانههای خارجی درباره سردار
**بیزینس اینسایدر: سردار قاسم سلیمانی، " مغز متفکر " عملیات ضد تروریستی
پایگاه اینترنتی " بیزینس اینسایدر " با انتشار عکسی از سرلشکر " قاسم سلیمانی " فرمانده سپاه قدس ایران در کنار " هادی‌العامری " فرمانده سپاه بدر عراق، در گزارشی به قلم " مایکل بی‌کِلی " نوشت: قاسم سلیمانی و هادی‌العامری آزادسازی شهر " جلولا " از چنگال داعش را جشن گرفتند. یکی از مقامات ارشد نظامی آمریکا که مدت طولانی در عراق خدمت کرده است معتقد است قاسم سلیمانی مغز متفکر عملیات نظامی ایران، کنترل همه امور را در اختیار دارد. این گزارش مدعی شد: آمریکا زمانی که با طرح قاسم سلیمانی در عراق همراهی کرد در واقع عراق را به ایران واگذار کرد. در نهایت هم نیروهای خود را از عراق خارج کرد، اما همچنان هم برای ایجاد ثبات در این کشور تلاش می‎کند.
نظر رسانههای خارجی درباره سردار
**نیوزویک: " سردار سلیمانی " مغز متفکر نظامی ایران در صحنه مبارزه با تروریسم
نشریه " نیوزویک " در مقاله‎ای به نقش ایران در مبارزه با تروریسم پرداخت و نوشت: ایران ظرف مدت زمانی که عناصر داعش وارد خاک عراق شدند، بهترین آموزش‎ها و مشورت‎ها را به نیروهای عراقی اعطا کرده و کمک‎های نظامی از قبیل سلاح به بغداد ارائه داده است. در مقاله نیوزویک آمده است ایران همچنین از طریق مغز متفکر نظامی خود یعنی " قاسم سلیمانی " فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که بسیاری از فرماندهان نظامی او را فرمانده و استراتژیستی ممتاز می‎دانند، به عراق کمک کرده است.
در این مقاله با اشاره به تاثیرگذاری " سردار قاسم سلیمانی " در آزادسازی مناطق اشغال شده عراق توسط گروه تروریستی داعش، آمده است: تصویر " سردار سلیمانی " در ماه سپتامبر گذشته در میدان نبرد " آمرلی " منتشر شد و این تصویر پیامی آشکار برای غرب بود که تهران در جنگ با تروریسم حاضر است.
نظر رسانههای خارجی درباره سردار
**سید صادق خرازی " سفیر پیشین ایران در لندن و سازمان ملل در صفحه فیس‌بوک خود نوشت:
سرلشکر " قاسم سلیمانی " همان کسی است که اوباما رئیس‌جمهور ایالات متحده درباره او به العبادی نخست‌وزیر جدید عراق گفت: " او دشمن من است، اما من برای او احترام ویژه‌ای قائل هستم " و جان کری وزیر خارجه آمریکا به دکتر " محمدجواد ظریف " وزیر امور خارجه ایران گفته که " برای یکبار هم شده، مایل به دیدن سرلشکر سلیمانی است ".
نظر رسانههای خارجی درباره سردار
**نیویورکر: سردار " قاسم سلیمانی " مرد قدرتمند منطقه غرب آسیاست

نیویورکر(New Yorker) درباره قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس نوشت: او یک مرد میانسال، دارای موهای جو گندمی و متواضع است. او پس از آنکه در سن کمتر از ۵۰ سالگی به فرماندهی سپاه قدس رسید به دنبال تغییر دومینوی قدرت در منطقه غرب آسیا به نفع ایران بود و در این پروسه در زمینه با تاکید بر قدرت نظامی گام برمی‌داشت. او نقش مهمی در حمایت از سوریه دارد و به حضور نامحسوس خود در جهان ادامه میدهد.
این نشریه با اشاره به نقش موثر فرمانده سپاه قدس در منطقه و به خصوص در عراق و سوریه از قول یکی از مقامات آمریکایی یاد آور شد: سردار " قاسم سلیمانی " مرد قدرتمند منطقه غرب آسیاست ".
**ادعای گاردین: ارسال پیامک از سوی سردار " سلیمانی " برای ژنرال " پترائوس "

روزنامه گاردین(The Guardian) درباره فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران نوشت: او فردی است که به طور مخفیانه در حال نفوذ در عراق است و به نظر می‌رسد سردار سلیمانی کنترل بغداد و کل عراق را در دست دارد.
این روزنامه با اشاره به پیامک فرمانده سپاه قدس به ژنرال " دیوید پترائوس مدعی شد: سردار " قاسم سلیمانی " در این پیامک به فرمانده آمریکایی گفته " ژنرال پترائوس، شما باید بدانید که من کیستم؛ من " قاسم سلیمانی "، سیاستگذار ایران در عراق، لبنان، غزه، و افغانستان هستم. ضمنا سفیر ایران در " بغداد " یک عضو نیروی قدس بوده و جایگزین آن هم یکی از اعضای نیروی قدس خواهد بود.
روزنامه گاردین(The Guardian) با اشاره به اظهارات مقامات عراقی درباره نقش سردار سلیمانی در عراق نوشت: او بدون هیچ سوالی قویترین مرد عراق است. او مردی با موهای جو گندمی کم حرف است که هنگامی که بدون محافظ در منطقه تحت نفوذ آمریکایی ‌ها وارد شد آن‌ها عصبانی شدند و گفتند چرا ما از دشمنمان یاد نمی‌گیریم.

دیلی میل درباره فرمانده سپاه قدس نوشت: اکثر وقت سردار " سلیمانی " در میدان نبرد با دولت اسلامی(تروریست‌های داعش) می گذرد. او فرمانده قدرتمند سپاه قدس در مقابله با داع است و زمانی که بغداد در محاصره بود با تلاش او و همکاری نیروهای مردمی مبارزه وارد مرحله جدیدی شد و البته آمریکایی ها با نگرانی به ژنرال سلیمانی می‌نگرند.

نظر رسانههای خارجی درباره سردار

در مجموع رسانه‌های خارجی فرمانده سپاه قدس را مرد نیرومند و پر نفوذ در عراق و منطقه غرب آسیا می‌دانند و معتقدند سردار سلیمانی در مبارزه با تروریست‌های تکفیری داعش نقشی بی ‌بدیل ایفا می‌کند. جدای از نکات مذکور برخی از رسانه‌های خارجی تلاش می‌کنند تا چهره فرمانده سپاه قدس را مخدوش کنند و در این مسیر هر اقدامی که لازم باشد را انجام می‌دهند.