برجام تعهد است و مجلس حق بررسی دارد

به گزارش افکارخبر، آیت‌الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری در هجدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در سخنانی، گفت: قضاوت شاخه‌ای از ولایت و حکومت است.

وی افزود: اگر انسان موجودی باشد که از تولد با مرگ باشد با خرد جمعی زندگی خود را اداره کند، اما انسان از تولد تا مرگ نیست و از تولد تا بی‌نهایت است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین به موضوع بررسی برجام و موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱ + ۵ اشاره کرد و گفت: در جریان این مذاکرات ما در یکی از مقاطع حساس تاریخی در کشور هستیم و باید بدانیم که آیندگان و انچه که در این مقطع حساس به کشور می‌گذارد، درباره کل فعالیت‌های ما، قضاوت خواهند کرد. انشاءالله که از ما تقدیر و تمجید کنند. سعی کنیم که طوری باشد آیندگان از ما تقدیر کنند.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه بررسی برجام مسیر قانونی‌اش را دارد طی می‌کند، به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی براینکه گفته بود لازم نیست برجام در مجلس بررسی و تصویب شود، تصریح کرد: لازم نیست که چیزی امضا شود، تعهد که باشد اصل قانون اساسی شامل آن می‌شود.

وی ضمن تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: واقعاً باید از تیم مذاکره کننده تقدیر کرد، آنها زحمت کشیدند. شاید به‌گونه‌ای که این طور آنها به صورت طولانی مذاکره و بحثکردند وجود نداشته است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اینکه مجلس نباید در بررسی برجام باشد، از نظر قانون اساسی وقتی مسئله تعهدی را داشته باشد اصل قانون اساسی شامل آن می‌شود و مجلس حق دارد برجام را بررسی کند.

آیت‌الله یزدی گفت: تازمانی که نظر شورای نگهبان جلب نشود نمی توان صرفا با تصویب دولت انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار کرد. اجرای انتخابات بر عهده وزارت کشور و نظارت بر عهده شورای نگهبان است که انشالله با هم می توانند انتخاباتی خوبی را برگزار کنند.

وی همچنین درباره نظارت استصوابی شورای نگهبان بر انتخابات گفت: نظارت شورای نگهبان بر انتخابات استصوابی و نه تماشایی است. این نظارت به معنای نظارت از لحظه نام نویسی تا اعلام نتیجه است. در جریان برگزاری انتخابات شورای نگهبان حق دارد که برآن نظارت کند.

آیت‌الله یزدی همچنین درباره نقشه آمریکا برای تسلط بر کشورهای منطقه و همینطور نفوذ در ایران پس از جمع بندی مذاکرات وین گفت: ما به آمریکا می‌گوییم خوابی که دیده‌اید تا کشور منبع درآمد و بازار مصرف شود این خواب را به گور خواهید برد.

این خبر در حال تکمیل است…