شرایط کاندیداهای خبرگان چیست؟

به گزارش افکارخبر، ‌ آیت الله مومن سومین سخنران پیش از دستور جلسه اول اجلاس هجدهم بود که در سخنانی پیرامون برگزاری آزمون علمی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نکاتی را یادآور شد.

آیت‌الله مومن، سومین سخنران پیش از دستور جلسه اول اجلاس هجدهم بود که در سخنانی پیرامون برگزاری آزمون علمی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نکاتی را یادآور شد.

وی با اشاره به مواد قانونی شرایط انتخاب شوندگان مجلس خبرگان رهبری گفت: طبق قانون، علاوه برای شرایطی که برای کاندیداهای مجلس خبرگان ذکر شده است این افراد بایستی از لحاظ علمی در حدی باشد که قدرت استنباط بعض مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد.

نعضو مجلس خبرگا افزود: از این رو تدبیری اندیشه شده تا داوطلبان حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آزمون کتبی و پس از قبولی در آزمون کتبی نیز در مصاحبه شفاهی علمی شرکت نمایند تا با توجه به وظایف خطیر مجلس خبرگان رهبری افرادی که به درجه علمی مزبور رسیده اند وارد عرصه انتخابات این مجلس شوند.

بنا بر این خبر براساس تبصره۱ ماده۳ آیین نامه قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری مرجع تشخیص دارا بودن شرایط فوق فقهای شورای نگهبان قانون اساسی هستند.

خاطر نشان می‌شود آزمون علمی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری صبح روز یکشنبه ۱۵شهریور ماه در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار خواهد شد.

همچنین لازم به ذکر است داوطلبان محترمی که به هر دلیل از شرکت در این آزمون بازمانده باشند می توانند در آزمون دیگری که در دی ماه از طریق شورای محترم نگهبان برگزار خواهد شد شرکت نمایند.