رحمانی‌فضلی به افغانستان می‌رود

به گزارش افکارخبر، دین‌پرست قائم‌مقام وزیر کشور در امور بین‌الملل گفت: عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور اواخر هفته جاری در صدر هیئتی برای شرکت در ششمین نشست «همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای برای افغانستان» به کابل پایتخت این کشور سفر می‌کند.

وی افزود: نشست بین‌المللی موسوم به «رکا» با حضور هیئت‌های عالی‌رتبه و نمایندگان ارشد تعدادی از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی و با تأکید بر اجرای طرح‌های مهم اقتصادی در کشورهای منطقه برگزار خواهد شد و وزیر کشور نیز به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان در این اجلاس شرکت می‌کند.

قائم‌مقام وزیر کشور در امور بین‌الملل در ادامه، اظهار داشت: وزیر کشور در حاشیه این اجلاس با مقامات عالیرتبه آن کشور در راستای ارتقا، بسط و توسعه و بسط همکاری‌های دوجانبه نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.

دین‌پرست افزود: تهران و کابل، تدوین سند جامع راهبری دوجانبه را در زمینه ارتقاء روابط دوجانبه در دستور کار خود دارند و پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور نیز در ۱۹ آبان ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است، ششمین نشست موسوم «رکا» با تأکید بر اجرای طرح‌های مهم اقتصادی از جمله انتقال برق و گاز به افغانستان و اتصال خط آهن این کشور به کشورهای منطقه، برگزار خواهد شد.