یارگیری جدید حامیان توافق ایران در آمریکا

به گزارش افکارخبر، ۴ عضو مجلس نمایندگان آمریکا به جمع حامیان توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی پیوستند. سه نفر از این نمایندگان از ایالت نیویورک و یک نفر آن‌ها از ایالت فلوریدا است که قصد دارد کرسی مارکو روبیو را در مجلس سنا تصاحب کند.

اعضای نیویورکی کنگره آمریکا تاکنون موضع سختی را در قبال توافق ایران نشان داده‌اند. از ۱۶ دموکرات کنگره آمریکا که به طور رسمی با توافق ایران مخالفت کرده‌اند، ۱۰ نفر آن‌ها از ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی هستند. اما به تازگی این روند در حال تغییر بوده است.

حامیان توافق ایران در هفته‌های اخیر موفق شده‌اند عده‌ای از اعضای کنگره به خصوص نمایندگان جامعه سیاه‌پوست و آمریکای لاتین را برای حمایت از این توافق متقاعد کنند.

در اواسط ماه اوت(اواخر مرداد) جرالد ندلر، نماینده منهتن، نیز از توافق ایران حمایت کرد. او تنها نماینده یهودی مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت نیویورک است که جزو حامیان توافق ایران به شمار می‌رود.

تا زمان اعلام موضع کنگره آمریکا درباره توافق ایران فرصت چندانی باقی نمانده است. حتی اگر مخالفان توافق ایران بتوانند آرای کافی برای رد این توافق را بدست بیاورند، بعید به نظر میرسد در مرحله بعد بتوانند وتوی اوباما را باطل کنند.