بررسی دلایل بازگشایی سفارت انگلیس

به گزارش افکارخبر، عطاءالله سلطانی‌صبور امروز با اشاره به بازگشایی سفارت انگلیس در ایران اظهار کرد: این اقدام دولت در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی سفارت انگلیس در ۲۸ مرداد اتفاق غریبی بود، بیان کرد: مردم ایران سابقه انگلیس را از یاد نبرده‌اند و معتقدند که این کشور به عنوان یک روباه پیر و مکار همواره در همه حوادثو توطئه‎ها علیه ایران دست داشته است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه درباره بازگشایی سفارت انگلیس گفته است که «سفارت را ما تعطیل نکردیم که ما باز کنیم بلکه خود انگلیس تعطیل کرده و اکنون فعالیت را آغاز کرده» و این امر باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه جریانی در کشور وجود دارد که می‌خواهد روابط با آمریکا و انگلیس را عادی کند، اضافه کرد: ما از روابط واهمه‌ای نداریم اما نسبت به آمریکا و انگلیس اعتمادی نداریم چراکه آنها بر هیچ عهدی پایبند نبوده و همیشه بدعهدی کرده‌اند.

سلطانی‌صبور با بیان اینکه در جنگ جهانی اول، ایران درگیر یک قحطی شد که انگلیس در این زمینه نقش اساسی داشته و مقصر بود، گفت: این امر هنوز در مجامع قانونی دنیا مطرح نشده است اما مردم ایران اسلامی حافظه تاریخی‌شان ضعیف نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در مواجهه با آمریکا و انگلیس باید مانند خودشان برخورد کرد مگر نه اینکه سران آمریکا مدام اعلام می‌کنند که ما به ایران اعتماد نداریم.

وی افزود: ملت ایران اسلامی سابقه آمریکا و انگلیس و خوی استکباری این کشورها را فراموش نکردهاند و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس همواره برای ما وجود دارد و فراموش نمیشود.