دیدار لاریجانی با رئیس مجلس ایتالیا

به گزارشافکارخبر،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه چهارمین اجلاس رؤسای مجالس جهان در به نیویورک در دیدار با " پیه رو گراسو " رئیس مجلس سنای ایتالیا با استقبال از توسعه روابط دوجانبه، به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، گفت: معتقدیم ادامه همکاری اقتصادی باید با انتقال فناوری صورت گیرد و با این رویکرد، آماده گسترش همکاری‌ها هستیم.

وی سرمایه‌گذاری در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع را از جمله زمینه‌های لازم برای همکاری ایران و ایتالیا خواند.

رئیس مجلس همچنین با تاریخی خواندن روابط دو کشور، گفت: ایران و ایتالیا با تکیه بر مشترکات تاریخی خود می‌توانند در همه زمینه‌ها به ویژه اقتصادی و نیز مبارزه با تروریسم همکاری کنند.

لاریجانی مبارزه با تروریسم را موضوعی جهانی و مربوط به همه کشورها دانست و گفت: باید با معضل تروریسم برخوردی راهبردی و فرامنطقه‌ای شود.

همچنین " پیه رو گراسو " رئیس مجلس سنای ایتالیا نیز در این دیدار، بازگشت کشورش به جایگاه شریک نخست تجاری ایران در اروپا را خواستار شد و گفت: توافق هسته‌ای فرصتی بزرگ در مسیر بهبود روابط ایران و اتحادیه اروپاست.

وی نقش ایران را در منطقه و خاورمیانه کلیدی خواند و گفت: مبارزه ایران با گروه‌های تروریستی به ویژه داعش، قابل قدردانی است و دو کشور همکاری‌های خوبی در زمینه‌های مقابله با جرائم سازمان‌یافته و قاچاق مواد مخدر دارند.

چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بینالمجالس جهان از نهم تا یازدهم شهریور با حضور ۱۳۳ کشور با موضوع صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار میشود.