گفتگو آمریکا با اسرائیل در مورد مقابله با ایران

به گزارش افکارخبر، «آدام زوبین» معاون تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا که در حقیقت مسئول اعمال و پایش تحریم‌های ایران است، سفر خود به سرزمین‌های اشغالی را که با هدف رایزنی در مورد توافق هسته‌ای صورت گرفته بود، ‌ پایان داد.

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری، زوبین در این سفر در خصوص توافق اخیر ایران و ۱ + ۵ بر سر برنامه هسته‌ای و تلاش‌های ادامه‌دار آمریکا برای مقابله با برنامه موشکی ایران و «اقدامات بدخواهانه ایران در منطقه» با مقامات صهیونیست گفت‌وگو کرده است.

بر اساس این خبر، زوبین در طی سفر خود با «یوسی کوهن» مشاور امنیت ملی، «یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی و امور زیربنایی و «دوری گلد» مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل دیدار کرده است.

این مقام مالی آمریکایی همچنین در جمع اتاق‌های فکر اسرائیلی حاضر شده و به «سوالات و تصورات غلطی» که در خصوص توافق هسته‌ای شایع بوده پاسخ گفته و بر اهمیت تشدید همکاری‌های دوجانبه میان ایالات‌متحده و این رژیم برای جلوگیری از ارسال کمک‌های ایران به حزب‌الله تأکید کرده است.

در بیانیه واشنگتن با تأکید بر اینکه آمریکا تحریمهای یکجانبه و همچنین تحریمهای مربوط به تروریسم و حقوق بشر را حفظ میکند، آمده است: ایالات متحده، به روشنی آنچه ایران هست را میبیند: مهمترین حامی دولتی تروریسم در جهان و نیروی ثباتزدا در منطقه.