نتانیاهو مصمم به تداوم انتقاد از توافق هسته‌ای

به گزارشافکارخبر،هر چند «باراک اوباما» ۳۴ رای لازم برای حفظ حق وتو برای دفاع از توافق هسته‌ای با ایران را به دست آورده است، منابع اسرائیلی اعلام کردند، «بنیامین نتانیاهو» که مخالف این توافق است، به انتقاد شدید علیه آن ادامه خواهد داد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، یک مقام کابینه رژیم صهیونیستی که نامی از او بیان نشده، ‌ گفت: «نخست وزیر وظیفه دارد علیه توافقی سخن بگوید که اسرائیل، منطقه و جهان را تهدید می‌کند».

وی افزود: «به‌رغم اینکه سناتور «باربارا میکولسکی» از ایالت مریلند، رای لازم را در اختیار اوباما قرار داد تا حق وتوی خود را در مقابل تصمیم کنگره حفظ کند، این توافق خطرناک است و هنوز مهم است که به انتقاد علیه آن ادامه داد».

این مقام اسرائیلی در ادامه مدعی شد، مقامات ایرانی علنا می‌گویند به «تروریسم و تهاجم» خود ادامه می‌دهند و اکنون نیز با لغو تحریم‌ها منابع لازم برای این کار را به دست می‌آورند زیرا این توافق میلیاردها دلار در اختیار آنها قرار می‌دهد.

منابع نزدیک به نتانیاهو گفتند، او از روشی که به وسیله آن به مبارزه با توافق هسته‌ای ایران پرداخته است، متاسف نیست.

نتانیاهو ماه مارس پیش از سفر به واشنگتن برای سخنرانی در کنگره گفته بود، این وظیفه اوست که نگرانی‌های اسرائیل درباره توافق هسته‌ای را به گوش مردم آمریکا و نمایندگان آنها برساند.

منابع اسرائیلی با اشاره به این موضوع گفتند، مردم آمریکا این موضوع و خطرات آن برای اسرائیل و آمریکا را فهمیدهاند، به همین دلیل است که اکثریت آنها معتقدند این توافق باید رد شود.