" حزب‌الله " آماده دفاع دیپلماتیک از خود است

حزبالله ميگويد آماده است تا در صورت متهم شدن از سوي کميته تحقيق سازمان ملل درباره ترور رفيق حريري از طريق ديپلماتيک از خود دفاع کند.


شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل جنبش مقاومت لبنان(حزب الله) تصریح کرد، در صورتی که جنبش مقاومت در موضوع پرونده ترور نخست وزیر پیشین لبنان متهم شود، با هدف حفظ ثبات و جلوگیری از نزاع در این کشور، از طریق دیپلماتیک و رسانه‌ای از خود دفاع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل " افکار "؛ خبرگزاری رسمی لبنان المنار به نقل از قاسم گزارش داد، هرگونه اتهام درباره نقش حزب‌الله در پرونده ترور حریری غیرعادلانه است زیرا جنبش مقاومت لبنان در این ماجرا نقشی نداشته و اتهامات وارده را نیز نمی‌پذیرد.

معاون دبیرکل جنبش مقاومت لبنان با طرح این پرسش که چرا اسرائیل نمی‌‌تواند عامل اصلی این جنایت باشد افزود، حزب‎‌الله مدارکی را مبنی بر نقش اسرائیل ارائه کرده است اما آیا از سران اسرائیل و موساد تحقیقاتی به عمل آمده است؟

برخی شایعات حاکی از آن است که در بررسی‌های اولیه کمیته تحقیقاتی سازمان ملل در باره بمب‌گذاری سال ۲۰۰۵ که به کشته شدن رفیق حریری و ۲۲ تن دیگر انجامید، قرار است حزب‌الله لبنان متهم اصلی به‌شمار آید.

گفتنی است، سازمان ملل متحد و دولت لبنان در ماه مه ۲۰۰۷ دادگاه ویژه‌ای را برای محاکمه متهمان به دست داشتن در ترور رفیق حریری تشکیل دادند و قرار است نتایج تحقیقات این دادگاه تا پایان امسال مشخص شود.

حزب‌الله تاکنون بارها با رد اتهامات تاکید کرده که کمیته تحقیقاتی سازمان ملل را به رسمیت نمی‌شناسد و از آن به عنوان " پروژه اسرائیل " در تلاش برای محکوم ساختن جنبش مقاومت یاد کرده است.

پرس تی وی در این باره نوشت: جنبش مقاومت همچنین گفته است، تحقیقات این کمیته بین‌المللی بر اساس اظهارات گروهی از " شاهدان جعلی " تنظیم شده است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش مقاومت لبنان در ماه اوت اعلام کرد، حزب‎الله مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد، رژیم تل آویو در ترور نخست وزیر فقید لبنان دست داشته است.

به گفته سید حسن نصرالله، گزارش‌های وزارت دفاع لبنان نشان می‌دهد روزی که حریری ترور شد، جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی اسرائیلی بر فراز منطقه ‌پرواز می‌کردند.

گفتنی است در ابتدا سوریه به دخالت و ایفای نقش در ماجرای ترور نخست وزیر پیشین لبنان متهم شده بود اما حریری اخیرا حرف آخر را زد و گفت که درباره سوریه اشتباه کرده و تند رفته و دمشق نقشی در ترور پدرش نداشته و اتهام بستن به دمشق از اصل سیاسی بوده است.

/ب+