نامه کری به روبیو درمورد تحریم‌های ایران

به گزارشافکارخبر،یک رسانه وابسته به جریان نومحافظه‌کار آمریکا بر پایه برخی اسناد مدعی شده سند «برجام» که در تیرماه سال جاری بین ایران و ۱ + ۵ امضا شد، توانمندی آمریکا برای وضع تحریم‌های جدید، در زمینه‌های حقوق بشر، تروریسم و ساخت موشک‌های بالیستیک را محدود می‌کند.

پایگاه خبری «واشنگتن‌فری‌بیکن»، این ادعا را بر اساس سندی که دولت آمریکا در اختیار کنگره قرار داده مطرح کرده است. نسخه‌ای از این سند ادعایی در اختیار این رسانه قرار گرفته است.

«جان کری»، وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای به «مارکو روبیو»، سناتور جمهوری‌خواه نوشته است که کنگره «برای اینکه فردا تمامی تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را به بهانه دیگری علیه این کشور وضع کند، دستش باز نیست. ایران این را نشانه‌ای از سوء نیت خواهد دید.»

وزیر خارجه آمریکا، طبق این ادعا، در ادامه تأکید کرده است: «ما نمی‌توانیم بدون داشتن دلایل موثق، تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را مجدداً اعمال کنیم.»

«واشنگتن‌فری‌بیکن» که از مخالفان رویکرد دولت آمریکا در مذاکره هسته‌ای با ایران است، در مقاطع زمانی مختلف تلاش کرده است برنامه جامع اقدام مشترک را سندی مخالف منافع ملی آمریکا جلوه دهد.

روز چهارشنبه هم این پایگاه با انتشار بخش اول نامه کری به روبیو، نوشت که وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که محدودیت موشکی در نظر گرفته شده برای ایران، محدود به قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل است و انجام آزماشهای موشکی نقض برجام نیست.