بیمار کردن عمدی مردم گواتمالا از سوی آمریکا

پس از انتشار اسنادي مبني بر اينكه دولت آمريكا با عنوان مايهكوبي در دهه چهل قرن بيستم به صورت عامدانه مردم گواتمالا را به بيماريهاي سيفليس و سوزاك مبتلا كرده؛ باعث بيآبرويي دولت آمريكا در دنيا شد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل " افکار "؛ رئیس جمهور گواتمالا در این رابطه اظهار داشت: ما از دولت آمریکا به دلیل این جنایت هولناک بشری شکایت می‌کنیم.

آلوارو کولوم رئیس جمهور گواتمالا به خبرنگاران گفت: " آنچه روی داده است جنایت بر ضد بشر است و دولت گواتمالا حق ارائه شکایت بر ضد این اقدام را برای خود حفظ می کند. "

وزیر امور خارجه ایالات متحده در همین رابطه مجبور به عذر خواهی از ملت و دولت گواتمالا شد.

رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس گفت: دولت آمریکا به عنوان بزرگترین ناقض حقوق انسان‌ها در جهان از موضوع حقوق بشر بهره برداری سیاسی می‌کند و سازمان‌های حقوق بشری جهان باید در مقابل سوءاستفاده‌های آمریکا از این موضوع انسانی مقاومت کنند.

مسعود شجره به سخنان هیلاری کلینتون درباره حقوق بشر اشاره کرد و تصریح کرد: وزیرخارجه آمریکا استفاده از حربه حقوق بشر را به عنوان یک ابزار جدید در سیاست خارجی آمریکا توصیف کرده است. این سخنان خانم کلینتون باید بطور ویژه و هوشیارانه توسط سازمان ها و نهادهای مدافع حقوق بشر مورد توجه قرار بگیرد و این سازمان ها نباید اجازه دهند از آنها به عنوان ابزار سیاست خارجی دولت آمریکا استفاده شود.


پی نوشت…
سوزاک یا گنوره به التهاب مجرای ادراری و نوعی بیماری جنسی و مقاربتی است که از طریق تماس جنسی با فردی دیگرمنتقل می‌شود و عامل آن باکتری به نام gonorrhoeae Neisseria می باشد در مردان ۷-۲ روز پس از تماس جنسی با فرد آلوده ترشحات چرک مانندی از مجرای ادرار خارج می شود و میزان دفع ادرار نیز افزایش می یابد و نیز در هنگام ادرار مقدار کمی خون از مجاری ادرار خارج می شود و مقدار باقی مانده در مجاری به صورت خون لخته شده از مجاری ادرار خارج می‌گردد.

هر شخصی که از نظر جنسی فعال است می تواند به این بیماری مبتلا شود. این بیماری بیشتر در میان افراد جوان سنین بین، ۱۵-۳۰ ساله و کلا در بین کسانی که دارای شرکای جنسی متعددی می باشند، وجود دارد

سیفلیس نسز نوعی بیماری آمیزشی جنسی است که نوع مزمن آن منجر به مرگ می‌شود.

/ ب +