اهدای نشان درجه یک لیاقت و شجاعت ایران به " بشار اسد "

به گزارش خبرنگار سياسي "افكار"؛ از برنامه هاي سفر بشار اسد به ايران، دريافت نشان درجه يك لياقت و شجاعت جمهوري اسلامي ايران از سوي وي است.

بشار اسد متولد ۱۱ سپتامبر ۱۹۵۶؛ رئیس جمهور فعلی کشور سوریه و سومین فرزند حافظ اسد(رئیس جمهور قبلی سوریه) است. او در رشته چشم پزشکی در دمشق و لندن تحصیل کرده‌است.


عکس خانوادگی اسد


به گزارش عصر ایران یک روزنامه اماراتی به نقل از رئیس جمهور سوریه نوشت: " دمشق از تلاش های امارات برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز در مناقشه برسر جزایر سه گانه ایرانی حمایت می کند. "
«بشار اسد» در مصاحبه با روزنامه الخلیج امارات اظهار داشت: " موضع سوریه در رابطه با مساله جزایر سه گانه روشن و واضح است. "

رئیس جمهور سوریه افزود: " ما طرف امارات هستیم و از موضع این کشور که لزوم دست یافتن به راه حلی مسالمت آمیز را مورد تاکید قرار می دهد، حمایت می کنیم. "

اسد خاطرنشان کرد: " سوریه می تواند از روابط خوب خود با ایران، امارات و سایر کشورهای عربی برای برطرف کردن اختلافات و سوء تفاهم های کنونی استفاده کند. "

وی تاکید کرد: " ما همواره می گوییم که باید یک راه حل مسالمت آمیز از طریق گفت و گو وجود داشته باشد. "

مقامات اماراتی که با نادیده گرفتن اسناد و مدارک تاریخی مدعی مالکیت بر جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی هستند بارها تاکید کرده اند که راه حل این اختلاف خودساخته، گفت و گو با ایران یا ارجاع این پرونده به نهادهای بین المللی است که نقش حکمیت را در این موضوع ایفا کنند.

این در حالی است که هیچ کشوری حاضر نیست سرنوشت تمامیت ارضی خود را به دست محاکم بین المللی بسپارد و طبیعتاً ایران با پشتوانه اسناد و مدارک محکم تاریخی حاضر به پذیرش این مساله نیست.
کشور امارات که ادعای مالکیت بر این جزایر را دارد، ۳۷ سال پیش تاسیس شده است.

/ ب +