انتقاد از تعداد همراهان سفرهای خارجی روسای قوا / حضور در سفرها به رغم مخالفت کمیته نظارت
گروه سیاسی،

حسن کامران نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانیافکارخبربا اشاره به جلسات اخیر نظارت بر سفرهای خارجی مقامات و مسئولان گفت: متاسفانه همچنان سفرهای بی رویه وغیرضروری مقامات و مسئولان به خارج از کشور ادامه دارد و هراز چندگاهی شاهد این سفرها هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه نه تنها مقامات و مسئولان بلکه حتی روسای قوای کشور هم در سفرهای خارجی مسایل رعایت نمی کنند، تصریح کرد: چند وقت پیش شاهد سفر علی لاریجانی رئیس مجلس به نیویور و و این بار هم شاهد سفر حسن روحانی رئیس جمهور به نیویورک هستیم که تعداد همراهان روسای قوا بیش از حد نیاز بوده و درواقع تعداد نفرات این سفرها زیاد و غیر ضرور است.

نماینده ناظر مجلس در کمیته نظارت بر سفرهای خارجی مقامات و مسئولان تاکید کرد: ما در کمیته وقتی می بینیم اسامی و تعداد همراهان مسئولین و روسای قوا بیش از حد نیاز است، آنها را خط می زنیم و از لیست سفرها حذف می کنیم اما باز می بینیم که همین آقایان در همان سفرها حضور دارند در واقع این کار مصداق این است که فردی را از در بیرون می کنید و وی از پنجره وارد می شود.

کامران با بیان اینکه در سفرهای خارجی مقامات و مسئولین به بیت المال رحم نمی شود، افزود: در فضای اقتصاد مقاومتی باید مسئولین و روسای قوا پیش قدم شوند تا زیر مجموع ها هم تشبه نمایند اما متاسفانه بعضی ها هم غیرضرور سفر می کنند و هم تعداد همراهان آنها زیاد است.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی بلاتکلیف و رها شده در کشور تصریح کرد: دولت پروژه های عمرانی را به دلیل نداشتن بودجه رها کرده و حقوق و طلب بازنشسته ها با تاخیر چند ماه پرداخت می شود اما از طرف دیگر شاهد حیف و میل بیت المل در سفرهای خارجی هستیم.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته توجیهات برای این سفرها زیاد است اما حقیقت این است که این توجیهات بی معنی می باشد.