قدرت الله علیخانی نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس در گفت و گو با سرویس مجلس تابناك به انتقاد از موضع گیری های اخیر رئیس جمهور پرداخت.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه هفته دفاع مقدس همیشه باید زنده بماند. انقلاب ما با رشادت ملت و شهدای گرانقدر و ایثارگران و رزمندگان سلحشور و اسراء بحمدا.. در جنگ تحمیلی پیروزی رسید و وجبی از خاک کشور در دست دشمن باقی نماند و دنیا نیز این استقامت و پیروزی را تحسین کرد.

علیخانی در ادامه با ابراز تاسف از دور شدن فضای جامعه از ارزشهای دوران دفاع مقدس عنوان داشت: در حال حاضر خیلی از اعتقادات یا ضعیف شده و یا به انحراف کشیده شده و آن روحیه فداکاری و ایثار وجود ندارد و فضای دروغ، تهمت و افترا حاکم شده است. گاهی مسئولین خلاف واقع سخن می گویند و واقعیت را نمی‌گویند. درحالیکه ما از هر نظر باید در دنیا الگو باشیم؛ در شهامت، فداکاری و ایثار. متاسفانه جامعه امروز با جامعه زمان دفاع مقدس فاصله گرفته است و امیدوارم آن روحیه، صداقت و صمیمیت برگردد و لازمه آن این است که ما اصلاح شویم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب تاکنون کسی به خود جرات نداده بود که به بیان و تعبیر امام(ره) خدشه ای وارد کند، اظهار داشت: متاسفانه آقای احمدی نژاد به بیان امام(ره) و جمله گهربار ایشان مبنی بر اینکه «مجلس در راس امور است» خدشه وارد کرد.

وی مدعی شد: آقای احمدی نژاد اشتباهات زیادی در پست ریاست جمهوری داشته و این اولین اشتباه وی نیست. اینگونه موضع گیری وی را دچار شکست خواهد کرد. ریاست جمهوری تمام می شود و اگر روال عادی باشد و حادثه ای پیش نیاید حداکثر تا سه سال دیگر ادامه دارد و این امید وی که در دوره بعد نیز با واسطه در همین جایگاه قدرت باشد خواب و خیالی بیشتر نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس همیشه بوده و هست گفت: بیان امام(ره) در مورد مجلس فقط برای زمان ایشان نبوده است. آقای ابوترابی نیز بخشی از بیانات امام(ره) در مورد مجلس را در صحن علنی خواند و آقای کواکبیان نیز تذکر داد. قبلا نیز رئیس مجلس و بالاتر از همه رهبری هم بارها به بیانات امام(ره) تاکید کرده اند. با گفته آقای احمدی نژاد چیزی عوض نمی شود و به قول آقای عسگر اولادی مگر این در راس بودن را آقای احمدی نژاد به مجلس داده تا بخواهد پس بگیرد. این مجلس است که می تواند رئیس جمهور را عزل کند و رئیس جمهور نمی تواند مجلس را بردارد.

علیخانی در ادامه افزود: به نظر می رسد مشاورین به رییس جمهور چنین القا می کنند که اگر اینگونه سخن بگوید مطرح می شود و بر سر زبان ها می افتد. اینها جز اینکه به دولت آسیب بزند که تا به حال نیز آسیب زده، نتیجه دیگری برای دولت ندارد.

این نماینده قزوین در پاسخ به اینکه دستاوردهای سفر آقای احمدی نژاد به نیویورک را چگونه ارزیابی می‌کنید؟، گفت: همین اندازه بگویم که این سفر هزینه سنگینی برای ملت ایران داشت!