تشکیل کمیته تدوین نهایی طرح برجام

به گزارشافکارخبر،حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند بررسی برجام در مجلس، اظهار داشت: هیچکس در مجلس قائل به تصویب مطلق برجام نیست.

وی با بیان اینکه سه نگاه در بررسی و تصویب برجام در مجلس وجود دارد، افزود: نگاه اول این است که مجلس اجازه اجرای برجام را با تعیین یکسری شروط نرم، به دولت بدهد، دومین نگاه هم این است که مجلس درباره اجرای برجام نظری ندهد، اما شروط محکمی را تعیین کند و دولت هم باید به آن پایبند باشد.

نماینده تهران در مجلس بر همین اساس یادآور شد: در این میان نگاه سومی هم وجود دارد، با توجه به اینکه دولت یازدهم به دلیل سوابقی که تاکنون از خود به جای گذاشته و تا الان به قوانین پایبند نبوده مانند عدم ارائه لایحه برجام یا عدم رعایت خطوط قرمز تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب و یا عدم اجرای قانون صیانت از دستاوردهای هسته‌ای، به همین دلایل دولت نشان داده که پایبند به قوانین مربوط به حوزه هسته‌ای نیست، لذا هر نوع اجازه‌ای به دولت منجر به قانون‌شکنی می‌شود و آینده انقلاب و نظام شوخی نیست که ما بخواهیم چنین اجازه‌ای را به دولت بدهیم.

وی تصریح کرد: نگاه سوم می‌گوید ما حق هیچ‌گونه اقدامی در راستای اجرای برجام را تا زمانی که اشکالات توافق هسته‌ای برطرف نشده، به دولت ندهیم.

رسایی موضوع تحریم‌ها، بازرسی‌های گسترده از مراکز حساس نظامی و دفاعی کشور، تقویت احتمال حمله نظامی به ایران و همچنین لگدمال شدن استقلال و عزت ملت ایران را از جمله اشکالات و ایرادات اساسی برجام عنوان کرد.

وی در پایان اعلام کرد که طرحی از جانب ۲ فراکسیون رهروان و اصولگرایان درباره برجام ارائه شده و کمیتهای نیز از سوی ۲ فراکسیون برای این منظور تشکیل شده که قرار است این کمیته روی طرح ۲ فوریتی مذکور به جمعبندی و توافق برسد.