رپرتاژ آگهی برای دختر آیت الله / دخترکو ندارد نشان از پدر!

به گزارش افکار خبر، روزنامه آرمان امروز که در میان اهالی رسانه به روزنامه خانواده هاشمی شهرت دارد، امروز دوشنبه ۹۴/۷ / ۱۳ در مطلبی با عنوان «دخترکو ندارد نشان از پدر!» نوشت:

دختری با کفش‌های پدر


وقتی کودکان به سنی می‌رسند که معنی پوشیدن کفش را متوجه می‌شوند دوست دارند به سراغ جاکفشی بروند و کفش پدر را به پا کنند؛ اگر توانستند یک قدم با آن کفش‌ها که دو پایشان هم در یکی از آنها جا می‌شود قدم بردارند خود را قهرمان داستان می‌بینند و شیرینی این یک گام با کفش‌های پدر برای آنها بسیار ارزشمند است. وقتی بزرگ می‌شوند اما پوشیدن کفش‌های پدر برای آنها معنی دیگری دارد که آن هم افتخاری است برایشان. وقتی به اصطلاح پا در کفش پدر می‌کنند برای خود خطوطی هم ترسیم می‌کنند که نباید از آنها عبور کنند بلکه باید در داخل محوطه مجاز به بهترین شکل گام بردارند و همگان را مجذوب عملکرد خود کنند یعنی رفتار دختران و پسران تداعی‌کننده منش پدر باشد. از جمله این خانواده‌ها می‌توان به خانواده آیت‌ا… هاشمی اشاره داشت که «فاطمه» همانند «محسن» سعی دارد مسیر پدر را ادامه دهد و دیگر فرزندان هم مسیری را طی می‌کنند که با این راه فاصله نداشته باشد.

فاطمه در مسیر پدر


فاطمه هاشمی دختر بزرگ آیت‌ا… هاشمی است. او به سبب سن و سالش در بسیاری از اتفاقات قبل و بعد از انقلاب همراه پدر بوده و سختی‌ها و هجمه‌های زیادی که به پدر و خانواده‌اش از سوی تنگ‌نظران وارد شده را تجربه کرده است. او نه بواسطه این سختی‌ها طلب سهمی کرد و نه منتی بر سر فرد یا نهادی گذاشت بلکه مسیری را انتخاب کرد که پدر هم در عنفوان جوانی در آن گام گذاشته بود و آن هم مسیری نبود جز کمک به خلق خدا. فاطمه کمک به بیماران خاص را در اولویت قرار داد و بنیاد بیماران خاص به نام او ثبت شد. به طوری که بیماران صعب‌العلاج حالا می‌توانند چشم امید به بنیادی داشته باشند که از سوی وی مدیریت می‌شود و او هم در این مسیر کم نمی‌گذارد. در اذهان افراد میانسال هست که آیت‌ا… هاشمی در زمان قبل و ابتدای انقلاب اراضی متعلق به خود را وقف محرومان و افراد کم‌درآمد کرد هر چند شایعات زیادی برای او ساخته شد و برخی که مسیر کمک به همنوع را درک نمی‌کردند سعی در کاستن از ارزش این عمل اخلاقی داشتند. به هر حال فاطمه از پدر، کمک به همنوع را آموخت و امروز که ساختمان جدید بنیاد بیماری‌های خاص سر پا می‌شود، او با کفش کتانی به دنبال رتق و فتق امور این مرکز است.

فاطمه در مجلس دهم


برخی شایعات و شنیده‌ها حکایت از آمادگی فاطمه هاشمی برای حضور در مجلس دهم دارد. شاید بدگمانان و بدبین‌ها این شایعه را درست کنند که او به دنبال اغراض سیاسی درصدد ورود به بهارستان است اما زمانی که پای درد دل فاطمه هاشمی می‌نشینید او از طرح‌هایی می‌گوید که اگر به تصویب مجلس برسد به‌طور حتم باری از دوش خانواده‌های بیماران و به ویژه بیماران خاص برداشته خواهد شد. او آشنا به درد بیماران و نیازمندان جامعه است و می‌تواند نماینده خوبی برای آنها در مجلس باشد. از سویی کارشناسان بارها بر این مهم تاکید کرده‌اند که افراد متخصص باید خود را برای حضور در مجلس آماده کنند و افرادی که به صرف اهداف سیاسی وارد خانه ملت می‌شوند بزرگ‌ترین خیانت را در حق رای‌دهندگان می‌کنند. تخصص و توانایی‌های فاطمه هاشمی و به ویژه رویکرد میانه روی او سبب شده تا برخی از گروه‌های سیاسی مطمئن از پیروزی او در مجلس با رای بالا باشند و می‌دانند اگر فاطمه در سر لیست آنها قرار گیرد موفق خواهند شد بنابراین تلاش می‌کنند تا نام او را در لیست خود قرار دهند اما فاطمه هنوز به طور رسمی آمادگی خود را برای کاندیداتوری برای انتخابات مجلس دهم اعلام نکرده است پس انتشار اخباری مبنی بر سرلیستی فاطمه هاشمی برای لیست فلان حزب، تنها یک علقه عقلانی و خواستی است که هنوز برای تحقق آن، راه درازی در پیش است. فاطمه هاشمی اگر به مجلس هم برود به طور حتم مسیری را انتخاب می‌کند تا خاری در چشم بهانه‌جویان شود یعنی تخصص خود را نمایان می‌کند و از اموری که بهانه به دست تندروها دهد، اجتناب خواهد کرد یعنی همان مسیری را طی می‌کند که در این سال‌ها طی کرد و بر محبوبیت خود افزود.

تندروها سکوت کردند!


اخباری این روزها مبنی بر تلاش برخی تندروها برای تاثیرگذاری بر لیستهای انتخاباتی طیفهای اصلاحطلب و میانهرو به گوش میرسد و مطمئنا آنها اگر از حضور فاطمه هاشمی در انتخابات مطمئن شوند هجمههای خود را آغاز خواهند کرد و با مطرح کردن موضوعات قدیمی و پوسیده سعی خواهند کرد تا به قول خود از رایآوری او ممانعت کنند اما زهی خیال باطل چرا که حربههای آنها دیگر نخنما شده است و برای افکار عمومی هر آنچه آنها انجام میدهند به مثابه یک کار تکراری و بیارزش است. آیتا... هاشمی بارها نشان داده است که بر تصمیم خود پافشاری میکند و هجمههای رقیب اندکی بر او تاثیرگذار نخواهد بود که نمونه آن کاندیدا شدن در انتخابات ریاستجمهوری سال۹۲ بود که با وجود همه سنگ اندازیهای تندروها به وزارت کشور رفت و ثبت نام کرد؛ اکنون هم فاطمه دختر اوست که شاید وقتی در کودکی پا در کفش پدر کرد این قول را به خود داد که مسیر او را ادامه دهد و در همان مسیر گام بردارد. باید منتظر تصمیم فاطمه هاشمی برای مجلس دهم بود که آیا او به عنوان کاندیدا حضور خواهد یافت یا در مسیر دیگری رسالت خودش را دنبال میکند.