ظریف اولین کسی بود که به نقاط ضعف برجام اعتراف کرد

به گزارش افکار خبر، نوذر شفیعی نماینده مردم ممسنی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش نهایی کمیسیون ویژه بررسی برجام اظهار داشت: از گزارش نهایی کمیسیون برجام مشخص است که متن برجام در کمیسیون با دقت و وسواس زیادی مطالعه و از کارشناسان و صاحب‌نظران مختلف دعوت شده و سعی شده نقاط قوت و ضعف آن خوب دیده شود.

وی ادامه داد: با این حال در این گزارش بر نقاط ضعف برجام بیشتر تاکید شده و نیمه خالی برجام بیشتر دیده شده است. حال اینکه همه ما و همه ملت ایران می‌دانند که برجام دارای نقاط ضعفی است.

" اولین کسی که به این نقاط ضعف اعتراف کرد، خود دکتر ظریف بود. وی در اولین صحبت خود در حین قرائت متن برجام گفت این تمام آن چیزی نبود که ما می‌خواستیم، بلکه بخشی از آن چیزی بود که می‌توانستیم. یا آقای دکتر عراقچی در مصاحبه تلویزیونی خوداعلام کرد " اگر قرار باشد برجام نقد شود، هیچ کس بهتر از خود دست‌اندرکاران برجام نمی‌تواند آن را نقد کنند. "

این نماینده مجلس برهمین اساس تصریح کرد: معنی آن این است که برجام حتما دارای نقاط ضعفی است اما ما یک متن برجام و یک حاشیه برجام داریم و گاهی حاشیه از متن مهم‌تر است لذا نقاط قوت برجام نباید نادیده گرفته شود و دوم اینکه به حاشیه‌هایی که منجر به شکل‌گیری برجام شد، توجه شود.

شفیعی در پایان تاکید کرد: در هرحال کمیسیون ویژه بررسی برجام به وظیفه خود عمل کرد و این وظایف را هم خوب انجام داد و گزارش آن در صحن قرائت شد.