سوءظن مردم نسبت به مجلس به دلیل عملکرد خود نمایندگان است

عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اين نكته كه موسوي يكي از سران فتنه از ابتدا نيز پايبند ولايت فقيه نبود گفت: موسوي، كروبي و خاتمي بهتحريك يك نفر روي كار آمدند و البته كروبي بهدليل عدم درك صحيح فريب خورد.
آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به عدم رأی طرح نظارت بر نمایندگان در مجلس، اظهارداشت: مجلس خانه ملت است و نمایندگان باید برای مردم کار کنند؛ در میان سه قوه که در کشور وجود دارد مجلس در اولویت بوده که پس از آن قوه اجرایی و سپس قوه قضاییه قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه در مجلس صلاح مملکت با نظر نمایندگان به تصویب می‌رسد، تصریح‌کرد: اهتمام و احترام مردم بیشتر به مجلس بوده و طرح نظارتی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشتند و مجلس ارائه داد بسیار خوب بود و مردم هم انتظار بسیار دقیقی در این خصوص داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ۱۵۰ نفر نیز طرح نظارت بر نمایندگان را امضا کردند اما متأسفانه در زمان تصویب ۷۹ نفر به آن رأی دادند، متذکرشد: این اقدام یک زنندگی و ضربه برای مجلس دارد به این دلیل که خود طرح دادید و ۱۵۰ نفر هم آن را امضا کردند و حداقل باید ۱۵۰ نفر پای امضای خود می‌ایستادند اما در پایان ۷۹ نفر به آن رأی دادند، قهراً بدون هیچ شکی در بین مردم سوءظن پیدا می‌شود.

*سوءظن مردم نسبت به مجلس به دلیل عملکرد خود نمایندگان است
وی با بیان اینکه ممکن است در نظر مردم اینگونه تصور شود که در مجلس با اجرای این طرح با برخی اشخاص برخورد می‌شود، یادآورشد: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند «هر که خود را در جایی قرار دهد که جای تهمت است به جانب تهمت به وی نگاه می‌کنند و اگر که مردم سوءظن پیدا کردند ملامت نکند مگر خودش را» و اگر در نوع نگاه مردم سوءظن به وجود آید به دلیل عملکرد خود مجلس است.

آیت‌الله خزعلی در ادامه فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص طرح نظارت بر نمایندگان را مثبت و مفید ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه طرح با ۱۵۰ نفر به امضا رسید اما چطور شد که ۷۹ نفر طرح را قبول کردند و به تصویب نرسید، گفت: نمایندگان خود باید در این خصوص فکر کنند و این موضوع جای سوءظن دارد و اگر مردم سوء ظن پیدا کردند نباید از آنها ایراد گرفت که چرا به خانه ملت سوءظن پیدا می‌کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بنده از باب دلسوزی و اینکه مجلس را دوست دارم و می‌خواهم تا پایان در نظر مردم محترم باشد از نمایندگان می‌خواهم هر چه زودتر این طرح را تصویب کنند و الا موج سوءظن به جانب مجلس و خانه ملت روانه خواهد شد.

وی بر همین اساس از نمایندگان مردم خواست تا این سوءظن را برطرف کنند وگرنه بدون هیچ شکی مردم این باور را خواهند داشت که بعضی از نمایندگان از مقام نمایندگی خود سوء استفاده می‌کنند چراکه بعضی‌ها نیز سابقه آن را دارند از این رو هرچه زودتر این مشکل را رفع و خاطر مردم را آرام کنند.

آیت‌الله خزعلی با تأکید بر اینکه جا دارد رهبر معظم انقلاب نیز بفرمایند که «نمی‌دانم چرا این طرح ۳ ماه به تأخیر می‌افتد و بعداً هم با رأی کم رد می‌شود»، اضافه‌کرد: با احترام به نمایندگان عرضه می‌دارم این حدیثامیرالمومنین علیه‌السلام را ببینند و این شبهه را از خود برطرف کنند.

وی با بیان اینکه یکی از نمایندگان مجلس آقای رسایی در این خصوص خیلی خوب صحبت کرد، گفت: بنده منتظرم به زودی این طرح در مجلس مطرح شود و نمایندگان آن را امضا کنند تا این سوءظن از بین برود.

*ارادت اعضای مجلس خبرگان به مقام معظم رهبری هر سال بیشتر می‌شود
رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با تأکید بر اینکه در بین برخی از مراجع تنها اختلاف سلایق وجود دارد، گفت: این اختلافات در روش نیست.

وی بر همین اساس به جایگاه رفیع مقام معظم رهبری از نظر علمی اشاره و تصریح‌کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مرد وزین و محکمی هستند و نمایندگان خبرگان ۲۰ سال است که به ایشان رأی می‌دهند و هر سال ارادت خبرگان به ایشان زیاد‌تر می‌شود.

آیت‌الله خزعلی با تأکید بر اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا میان مراجع و مقام معظم رهبری اختلافاتی را نشان دهند، متذکرشد: هیچ شکی در این وجود ندارد که بین مراجع و رهبری اختلافی نیست و تنها در برخی موارد ممکن است، سلایق متفاوت باشند.

*آیت الله صافی گفتند که تنها آیت الله خامنه‌ای می‌تواند کشتی انقلاب را به ساحل برساند
وی در ادامه به آیت‌الله صافی که چند روز قبل به این موضوع تأکید داشتند هیچ فردی همچون آیت‌الله خامنه‌ای نمی‌توانند این کشتی را به ساحل برسانند و مانند ایشان وجود ندارد، نیز اشاره کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آیت‌الله صافی شاگرد مرحوم آیت‌الله گلپایگانی است و با ایشان نسبت دارد، افزود: مرحوم آیت‌الله گلپایگانی یک عبای ظریف را به عنوان هدیه نزد رهبر معظم انقلاب فرستاد و به ایشان این تذکر را به وسیله پسرشان داد که اگر من موضوعی را خلاف‌نظر خود دیدم آن را به شما تذکر می‌دهم اگر شما تنظیمش کردید و مطابق رأِی من شد که موضوع تمام می‌شود اما اگر غیر از این باشد بنده در این خصوص صحبت نمی‌کنم؛ چراکه تضعیف شما را خلاف شرع دانسته و سکوت می‌کنم و تجلیل شما را لازم می‌دانم.

* مقام معظم رهبری موضع رئیس جمهور در نیویورک را تصدیق کردند
وی در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس به صحبت‌های مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه مبنی بر بحثدشمن‌شناسی و ساده‌انگاری برخی در خصوص وجود دشمن در کشور، اظهارداشت: در کتاب اصول کافی جلد اول آمده است کسی که زمان خود را بشناسد و دست‌هایی را که در زمان کار می‌کند دریابد مشتبهات بر او هجوم نمی‌آورد.

آیت‌الله خزعلی بر همین اساس مطالب مهمی را که برای عالم لازم است شناختن فتنه‌ها دانست و تصریح‌کرد: ممکن است فردی مجتهد و اعلم بوده و در فقه و اصول خیلی قوی باشد اما دست‌هایی در کار باشد و نتواند آنها را بیابد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم شیخ فضل‌الله نوری بر این عقیده بود که این مشروطه، مشروطه مشروعه نیست و منجر می‌شود لباس روحانی و چادر از سر زنان شما بردارند، متذکرشد: اما مردم خبر نداشتند و شیخ نادانی هم فتوا به قتل وی داد که به دار کشیده شد و دلیل آن بی‌خبری مردم بود اما در دوران ما قدرت فهم و درک مردم به لطف خداوند بسیار بالا رفته است.

رئیس بین‌المللی بنیاد غدیر به بیداری نسل امروز اشاره کرد و یادآورشد: در نماز عید فطر همه آمده بودند و چنین نماز عید فطری با این عظمت تاکنون برگزار نشده بود.

وی با بیان اینکه تا اندازه‌ای ماهواره‌ها و تبلیغات خارجی مردم ما را منحرف کرده است، افزود: ملت ما بابصیرت هستند و این بیداری که اکنون در میان ملت ما وجود دارد در صدر اسلام کمتر بوده و همه به شدت به مقام معظم رهبری علاقمند هستیم.

آیت‌الله خزعلی با اشاره به جلسه‌های هفت تا هشت نفره‌ای که شب‌های پنج‎شنبه در محضر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود، اضافه‌کرد: بنده گفتم این از مواهب الهی است که رئیس‌جمهور این‎گونه در نیویورک صحبت می‌کند، جای تشکر فراوان دارد و مقام معظم رهبری هم این موضوع را تصدیق کردند.

*موسوی از ابتدا علاقمند به ولایت فقیه نبود
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا» مبنی بر اینکه چه عواملی باعثشد سران فتنه این‏گونه جلوی نظام بایستند، اظهارداشت: موسوی از اول هم علاقمند به ولایت فقیه نبود و آقای دیالمه اشاره کرده که ایشان علاقمند به ولایت فقیه نیست و خودش را جا زده اما کروبی به این شکل نبود.

*کروبی مثل منتظری گول می‌خورد
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سطح فهم کروبی پایین است، تصریح‌کرد: کروبی برای فوت امام(ره) ناراحتی بی‌نظیری از خود نشان داد اما چون فکرش مثل مرحوم منتظری کم است وی را گول می‌زنند مثل زمانی که با ۳۰۰ میلیون شهرام جزایری گول خورد.

وی با تأکید بر اینکه میرحسین از اول خودش را جا زد و تحریک برخی نیز در اقدامات وی نقش داشتند، متذکرشد: موسوی، کروبی و خاتمی به تحریک یک نفر روی کار آمدند و دختر و پسر آن‌ یک نفر نیز در این راستا حرکت می‌کنند.

*پیشرفت اسلام در غرب، استکبار را به لرزه انداخته است
آیت‌الله خزعلی با اشاره به اینکه رسانه‌های بیگانه پس از جریان فتنه نوک پیکان خود را به سمت ولایت فقیه، سپاه و بسیج نشانه رفتند، یادآورشد: این موضوع دارای دو بعد حسی و فکری است؛ مطلب حسی در خصوص سفر رئیس‌جمهور به نیویورک است که اوباما و دیگران در مقابل عظمت سخنان رئیس‌جمهور خود را شکست‌خورده دیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر همین اساس ۱۱ سپتامبر را بازیگری خود آمریکا دانست که آنها را زیر سؤال برد و رئیس‌جمهور به تفصیل باید آن را بیان کند.

وی در خصوص جواب فکری این موضوع نیز گفت: اسلام به قدری از نظر فنی، صنعت، ارتش، سپاه و بسیج به سرعت جلو می‌رود که استکبار را به لرزه انداخته و با این اقدامات تلاش می‌کنند جلوی پیشرفت اسلام را بگیرند.

آیت‌الله خزعلی در خاتمه دین آینده غرب را اسلام دانست و خاطر‌نشان‌کرد: اسلام اکنون در بسیاری از کشورهای اروپایی مثل فرانسه به سرعت جلو می‌رود از این رو قرآن کریم را آتش می‌زنند، تهمت می‌زنند و تهدید به جنگ می‌کنند اما بعد متوجه می‌شوند دستشان خالی است و اگر این ۶ روز حضور رئیس‌جمهور در نیویورک را بیشتر به رخ مردم کشیده شود، آنها روشن خواهند شد.