چهره تهدیدات پس از برجام تغییر خواهد کرد

به گزارش افکارخبر، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل در اساسنامه جدید، طراز وزارت خانه را در حوزه کشوری و طراز نیرو در حوزه لشکری را دارد.

وی افزود: رییس سازمان نیز طبق اساسنامه، با پیشنهاد ریاست ستاد کل نیروهای مسلح و تایید مقام معظم رهبری منصوب می شود.

جلالی همچنین از احصای ۸ رویکرد جدید سازمان پدافند غیرعامل برای مقابله با ۸ تهدید موثر علیه کشور خبر داد و گفت: این پدافندها در حوزه‌های سایبری، زیستی، پرتوی، شیمیایی، کالبدی، اقتصادی، مردم محور و دفاع آمادگی و عمومی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در ۳۱ شهر بزرگ کار توجه به پدافند برای مقابله با حوادثرا آغاز کردیم، اظهار داشت: اماکنی مانند عسلویه که سرمایه کشور محسوب می‌شوند، به دلیل عدم توجه به پدافند غیر عامل در کنار توسعه، آسیب پذیری های کشور را افزایش می دهند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: مراکز بسیار زیاد خطرناکی در تهران وجود دارد که باید جابجا شوند.

سردار جلالی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه س از برجام، مجموعه ای از تهدیدات و رویکرد جدید دشمن، کشور را در بر می‌گیرد، افزود: باید تهدیدشناسی جدیدی در حوزه برجام داشته باشیم چراکه چهره تهدیدات پس از برجام تغییر خواهد کرد.

وی «توسعه حوزه جاسوسی و جمع آوری اطلاعات از زیر ساخت ها» و «جاسوسی صنعتی» را از جمله تهدیدات پس از برجام دانست و تاکید کرد: باید ستاد پایش اجرای برجام درخصوص اقدامات امریکا تشکیل شود تا تمام اعمال و رفتار و گفتار امریکایی ها را بررسی و کنترل کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه برخی اظهارات امریکایی ها می تواند نقض مفاد برجام باشد، گفت: ما نظرات و موضوعات خود را در خصوص تهدیدات برجام بصورت طبقه بندی شده به کمیسیون برجام دادیم و بعد از این باز هم نظرات خود را به مجلس ارایه خواهیم کرد.

جلالی ادامه داد: ما به سندی برای دفاع اقتصادی در برابر جنگ اقتصادی نیاز داریم که بناست این سند با کمک دولت تدوین شود.