طرح برجام باید به کمیسیون ویژه ارجاع می‌شد

به گزارش افکارخبر، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گزارش برجام را کمیسیون ویژه بررسی بسیار دقیق و عمیق با استفاده از کارشناسان، مسئولان و تیم مذاکره‌کننده فعلی و سابق با یک وقت بسیار جامع و کاملی تهیه کرد تا به یک نتیجه واقعی برسد.

وی افزود: این گزارش در نهایت دو روز گذشته در صحن علنی مجلس قرائت شد. در طی نشست‌های این کمیسیون پیشنهاد داده شد که طرح دوفوریتی مبنی بر اینکه دولت دقیقا با رعایت مواردی که در خصوص برجام مشخص شده بود و در کمیسیون به آن رسیدیم ارائه شود که چرا که مواردی که نیاز به بررسی داشت تا کار دنبال شود.

عضو کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: این طرح در اصل در کمیسیون برجام مطرح نشد بلکه رئیس مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند که به شکل دو فراکسیونی مطرح و در آنجا طرح تهیه شود.

کوثری همچنین خاطرنشان کرد: به نظر من بهترین راه این بود که این طرح به خود کمیسیون برجام ارجاع داده می‌شد و کمیسیون نیز مسائل لازم را مطرح کرده و طرح را تهیه کرده و در نهایت گزارش را تهیه می‌کردند.

وی با اشاره به طرح برجام خاطرنشان کرد: چون این طرح تا حدی ضعیف بود لذا دوفوریت آن رای نیاورده و یک فوریتی شد که به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سپرده شد تا به یک نتیجه برسند و مجددا به صحن بازگردانده شوند.

وی در ادامه متذکر شد: چون هیأت رئیسه تعیین تکلیف می‌کند لذا باید به کمیسیون ویژه برجام داده می‌شد چرا که نزدیک به یک ماه ونیم اعضای کمیسیون ویژه در حال بررسی متن برجام بوده و به تمام زوایای برجام مسلط شدند. منطق نیز همین اصل را بیان می‌کند اما متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت.

وی در خاتمه عنوان کرد که بهترین راهکار این بود که طرح مجلس درباره برجام متناسب با گزارش کمیسیون میبود. نمیدانیم بر چه اساسی به این نتیجه رسیدند که طرح به جای ارجاع به کمیسیون ویژه به کمیسیون امنیت ارجاع داده شد متولیان این مسئله باید پاسخگو باشند.