روحانی: فداکاری باید به فرهنگ عمومی نسل‌ها تبدیل شود

به گزارش افکارخبر، نخستین جلسه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در راستای تحکیم و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ریاست رئیس‌جمهوری تشکیل شد.

حجت‌الاسلام روحانی در این جلسه با تأکید بر اینکه «اگر تجربه دفاع مقدس هم نبود، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای حفظ انقلاب و کشور ضروری بود»، افزود: نهادینه شدن روحیه ایثار و شهادت به عنوان بخشی مهم در فرهنگ عمومی و از جمله در ساختار نظام آموزشی، کشور را در برابر انواع توطئه‌ها بیمه خواهد کرد.

وی افزود: اگر آحاد جامعه به خاطر آرمان‌ها و اهداف جمعی از حقوق و منافع فردی بگذرند و برای فداکاری آماده باشند، این بزرگترین قدرت بازدارنده در برابر متجاوزان خواهد بود.

رئیس‌جمهور با بیان این که «دفاع مقدس درسی ماندگار برای تاریخ ایران اسلامی است که یکپارچگی ملت و روحیه ایثار ملت ما را آسیب‌ناپذیر، اظهار داشت: خانواده معظم شهدا و ایثارگران صحنه‌های ماندگاری در تاریخ آفریدند و روحیه ایثار و شهادت آنها باید به فرهنگ عمومی در طول نسل‌ها تبدیل شود.

همچنین در این جلسه بندهایی از آئین‌نامه پیشنهادی شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت به تصویب رسید و مقرر شد این شورا هر شش ماه یکبار و با حضور دو سوم اعضا تشکیل شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، رئیس حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، شش نفر از وزرا و یک نفر از مجتهدین حوزه علمیه قم و دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از جمله اعضای شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت هستند.

گفتنی است، در ماده ۶۳ قانون خدمات ایثارگران بر لزوم تشکیل شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست رئیسجمهور تأکید شده است.