گزارش کمیسیون برجام از گزارش همه کمیته‌ها بهره گرفته است

به گزارش افکارخبر، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه ۱۴ مهر پس از اتمام جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: اعضای معترض به گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام می‌خواستند همه مشکلات جهان را در این کمیسیون حل کنند.

وی سخنان پزشکیان را مبنی بر لزوم به کارگیری یک روش علمی در گزارش کمیسیون بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: این فرمایش‌ها برای عالم خوب است اما ما یک گروه حقیقت‌یاب هستیم.

زاکانی اعطای فرصت ۱۴ ساعته به تیم سابق مذاکره کننده هسته‌ای و فرصت ۲۴ ساعته به تیم فعلی را برای اظهارنظر درباره برجام در کمیسیون ویژه یادآور شد و گفت: ما ۶۵ سوال درباره متن برجام استخراج کرده و برای دولت فرستادیم علاوه بر آن بر روی پایگاه اطلاع رسانی خود گذاشتیم و از اساتید دانشگاهی خواستیم درباره آن نظر دهند.

وی با یادآوری اینکه ما در مجلس با رای و رای گیری مواجه هستیم خاطرنشان کرد: ما در کمیسیون ویژه می‌خواستیم بین رای گیری عمق ببخشیم لذا از همه گزارش‌های کمیته‌ها در گزارش استفاده شده است.

رئیس کمیسیون ویژه برجام گفت: گزارش کمیته سیاسی کمیسیون نه سر و ته داشت و نه ادبیات مناسب و همه در هیات رئیسه کمیسیون به آن می‌خندیدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روش هیات رئیسه را در عدم ارجاع طرح یک فوریتی اقدام متناسب دولت برای اجرای برجام به کمیسیون ویژه بررسی برجام غیر منطقی خواند و با اشاره به اینکه طرح مذکور را به عنوان یک کمیسیون فرعی هم به ما ارجاع ندادند تصریح کرد: عضو هیات رئیسه مجلس در پاسخ به اعتراض من در این باره گفت غفلتی صورت گرفته است.