شمخانی: مقاومت مردم یمن آینده منطقه و امنیت آن را رقم می‌زند

به گزارش افکارخبر، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، در این دیدار با اشاره به جنایت‌های بی‌سابقه عربستان سعودی در جریان تجاوز به یمن اظهار داشت: " هدف قرار دادن مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی و کشتار زنان و کودکان بیگناه کنار محاصره غیرانسانی مردم یمن مصداق بارز جنایت جنگی بوده و باید مورد اعتراض همه وجدان‌های بیدار و سازمان‌های بین‌المللی قرار بگیرد ".

وی با انتقاد شدید از رسانه‌های وابسته به نظام سلطه که با عدم انعکاس جنایت‌های بی‌سابقه عربستان سعودی علیه مردم مظلوم یمن همه اصول و هنجارهای حرفه‌ای، اخلاقی و انسانی را در اطلاع‌رسانی بی‌طرفانه زیر پا گذارده‌اند، افزود: " استفاده دولت سعودی از سلاح‌های حاوی گازهای سمی و بیماری‌زا در حملات هوایی و موشکی به مناطق مسکونی با هدف نسل‌کشی و از میان بردن مقاومت مشروع ملت سلحشور یمن است ".

شمخانی با اشاره به شکست مفتضحانه صدام حسین در تجاوز به جمهوری اسلامی، فرجام ذلت‌بار بعثی‌های متجاوز را شایسته عبر‌ت‌آموزی کشورهایی که به‌دنبال تحمیل اراده خود از لوله سلاح هستند عنوان کرد و اظهار داشت: " مقاومت و پایمردی کم‌نظیر مردم مظلوم یمن سرنوشت آینده منطقه و امنیت آن را رقم خواهد زد ".

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر ضرورت توجه به جامعه جهانی به حل بحران یمن با استفاده از راهکارهای سیاسی افزود: " مذاکره گروه‌های یمنی با یکدیگر و جلوگیری از هرگونه دخالت خارجی در این کشور تنها مسیر ایجاد تفاهم و بازگشت امنیت و ثبات به یمن است ".

شمخانی حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم یمن در برابر تجاوز خارجی را تکلیفی شرعی، انسانی و اخلاقی عنوان کرد و اظهار داشت: " ایمان الهی، استقلال طلبی و تقویت اشتراکات سیاسی میان گروه‌های مختلف و قبایل، به‌عنوان عوامل اصلی پیروزی مردم یمن در قبال تجاوز خارجی باید بیش از پیش مورد توجه و اهتمام قرار گیرد ".

سرپرست هیئت یمنی در جریان این ملاقات با ارائه گزارشی از آخرین تحولات سیاسی و میدانی در یمن ضمن قدردانی از حمایت مستمر جمهوری اسلامی از مردم یمن از سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات دولت عربستان سعودی در یمن انتقاد کرد و اظهار داشت: " تا زمانی که حتی یک یمنی امکان به دست‌گیری سلاح داشته باشد مقاومت در برابر تجاوز ادامه خواهد داشت ".

وی با اشاره به اراده رهبران انقلاب یمن برای پایان دادن به بحران موجود از طریق گفت‌وگوهای یمنی یمنی از کشورهایی که قصد کمک به مردم یمن را دارند درخواست کرد که ظرفیت‌های خود را برای پایان خونریزی و کشتار مردم بیگناه و جایگزین شدن مسیر‌های سیاسی به کار گیرند.

نمایندگان شورای عالی انقلاب یمن نیز در این دیدار در سخنان جداگانهای با قدردانی از حمایت مؤثر جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن بر عزم و اراده خللناپذیر یمن در مقابله با تجاوز خارجی تأکید کردند.