سامانه شبیه‌ساز دامترینر افتتاح شد

به گزارش افکارخبر، سرتیپ دوم اباالفضل سپهری‌راد معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در بازدید خود از منطقه پدافند هوایی مرکزی شهید نصر اصفهانی چندین پروژه و همچنین سامانه شبیه ساز دامترینر را در این منطقه افتتاح کرد.

در این بازدید سامانه‌های شبیه ساز فاتح ۷ برای توپ ۲۳ میلیمتری، فاتح ۲۰ برای توپ ۳۵ میلیمتری و شبیه ساز مخصوص سامانه موشکی دوش پرتاب افتتاح شد.

مجری طرح این سامانه‌ها گفت: این سه سامانه شبیه ساز برای اولین بار در ایران توسط متخصصین این منطقه به بهره‌برداری رسیده و همچنین برای اولین بار مولد نیروی توپ ۳۵ میلیمتری حذف و به جای آن از برق شهری استفاده شد که این کار باعثکاهش هزینه‌ها و استهلاک سیستم می‌شود و این شبیه سازها دو امکان تمرین دستور العمل‌ها، دستورات و تدابیر فرماندهان و امکان تربیت نیروی انسانی ماهر و ورزیده با هزینه کم را برایمان فراهم می‌کنند.

در این بازدید باشگاه سوارکاری رعد پدافند هوایی که دارای ۲۰راس اسب ایرانی و عربی و زمینی به مساحت حدودا ۳۰ هکتار می‌باشد افتتاح شد.

سرتیپ دوم اباالفضل سپهریراد معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ضمن قدردانی از مسئولین منطقه بیان داشت: ما هنوز قدمهای اول را برداشتیم و باید در این زمینه فعالیتهای خود را گسترش دهیم تا انشاا... به خود کفایی واقعی برسیم.