حمایت وزارت اطلاعات از سرمایه‌گذاران کارآفرین

به گزارشافکارخبر،حجت ‌الاسلام سید محمود علوی عصر یکشنبه در نشست شورای اداری استان هرمزگان با بیان اینکه هرکس از فرصت‌‌هایش برای خدمت به مردم استفاده کند در فرهنگ اسلامی انسانی محبوب‌تر و مقرب‌تر در پیشگاه خداوند است، عنوان کرد: همواره باید خود را ارزیابی کنیم تا بتوانیم آسیب‌های خود را شناسایی و آنها را بزداییم چون فرصت‌ها از یک سو مقطعی برای خدمت است و از سویی امکان دارد فرد مسئول دچار فراموشی در مورد وظایف اصلی خود و لغزش شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران و مسئولان باید از انتقاد و پیشنهادات اربابان رجوع استقبال کنند، افزود: در برخی مواقع انسان بدون اینکه خود بداند دچار لغزش، اشتباه و آسیب‌ و به طور آهسته وارد باتلاق فساد می‌شود و راه جلوگیری از ورود به فساد شنیدن انتقادات و شناسایی افکار و اندیشه‌های مفید و انجام اعمال نیکوست.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه وزارت اطلاعات تمام توان خود را برای جلوگیری از بروز فسادها به کار می‌گیرد، تصریح کرد: در این راستا تلاش می کنیم تا شاهد بروز و تکرار اختلاس‌ها نباشیم، چراکه معتقدیم شنیدن اینگونه اخبار، مردم را ناامید می‌کند.

علوی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید وزارت اطلاعات با اشراف و صیانت از دستاوردهای خدمتگزاران نظام، حمایت خود را با تمام همت و صادقانه ادامه می‌دهد و در عین حال باید توجه داشت وقتی مسئولی دستش به خطا می‌رود، آسیب‌ها و تبعات شامل جمع و عموم می‌شود و از جایگاه مردم ناچاریم جلوی خطاها و آسیب‌ها را بگیریم.

وی تکریم مردم را موجب ارتقای رضایتمندی آنان و افزایش امنیت دانست و اظهار داشت: باید با مردم با روی خوش و اخلاق نیکو با تأسی از سیره پیامبر اکرم(ص) برخورد کنیم و این در تمامی کلام و سیره اهل بیت(ع) همواره جاری بوده و باید شأن خود را بالا برد و در خود و جامعه خود‌بازدارندگی ایجاد کرد.

وزیر اطلاعات خواستار تکریم و تقدیر از سرداران عرصه اقتصادی کشور شد و بیان داشت: نباید با رفتاری نامناسب فضا را برای سرمایه‌گذاران ناامن کنیم و باید زمینه را برای کار و حضور مردم در بازار کار فراهم کنیم و رفع بیکاری‌ها باید به دست مردم و کارآفرینان صورت گیرد و باید به مردم فرصت داد تا آنها در زمینه‌های کارآفرینی و اقتصاد خود را نشان دهند.

علوی با بیان اینکه وزارت اطلاعات امروز خود را حامی سرمایه‌گذارانی می‌داند که با کارآفرینی در راه ایجاد اشتغال و تقویت این عرصه گام برمی دارند، گفت: در سایه اقتصاد و امنیت، امنیت برای اقتصاد است که می‌توان سرمایه‌گذار جذب کرد و بر این عقیده‌ایم که هرچه این حوزه‌ها تقویت شود حامیان امنیت کشور نیز بیشتر می‌شود و اگر جامعه از نظر اقتصادی و اجتماعی با توجه به اصول و آرمان‌های دینی رشد کرد، آنگاه می‌توان از این جامعه انتظار فرهنگ بالنده داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاجعه منا و جانباختن جمعی از حجاج و هموطنانمان به دلیل بیتدبیری رژیم آلسعود، تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی نیز با تمام توان پیگیری خود را در باب روشن شدن این موضوع به کار میگیرد.