سردار آبرومند: مردمی بودن از ویژگی‏‎های سپاه پاسداران است

به گزارشافکارخبر،سردار سرتیپ جمال الدین آبرومند ریاست کنگره ملی سرداران و ۴۵۰۰ شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه پاسداران در نشست خبری که در مرکز بسیج صداوسیمای برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار حسین همدانی گفت: این کنگره یادآور این است که ما فراموش نکنیم هشت سال دفاع کردیم و در مقابل همه ایستادیم و اجازه هیچ گونه تجاوزی به هیچ کس ندادیم.

وی ادامه داد: زمانی که اسم عملیات می‌آید، همگان تنها شب‌های عملیات و صبح پیروزی را به یاد می‌آورند اما تدارکات این عملیات‌ها چندین ماه طول می‌کشد؛ عملیاتی که شاید ۳ یا ۴ روز طول بکشد، ماه‌ها برای موفق انجام شدنش وقت گذاشته می‌شود. تدارکات سپاه پاسداران از روز نخست در عملیات‌ها حضور داشته و دارد.

سردار آبرومند اظهار داشت: سپاه پاسداران همیشه وصل به مردم است و این مهم‌ترین ویژگی سپاه است، بسیاری از موفقیت‌های سپاه به علت حمایت‌ها و همکاری‌های مردم است. تدارک و پشتیبانی سپاه از تجربیات دیگران استفاده می‌کند. آن چه که تدارکات سپاه در دوران دفاع را به موفقیت رساند، حضور سپاه در جبهه معنوی بود. مهم‌ترین دستاورد این کنگره توسعه فضای معنوی در بین جوانان است. جمع آوری اطلاعات شهدا و جانبازان و مصاحبه با خانواده‌های شهدا به منظور ذکر اخلاق و منش آن‌ها از دیگر اهداف ماست. با شهادت سردار شامات حاج حسین همدانی تعداد سرداران شهید کنگره به ۱۱۰ نفر رسید.

رئیس کنگره ملی سرداران و ۴۵۰۰ شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه پاسداران در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در نشان دادن دفاع مقدس دارند و می‌توانند به کلی فضا را عوض کنند، کاری که با رسانه می‌توان انجام داد، شاید با یک تیپ و لشکر نتوان انجامش داد. ۲۳ مهر ماه دومین کنگره سرداران شهید در برج میلاد برگزار می‌شود.

همچنین در پایان این مراسم از چندین کتاب با موضوع دفاع مقدس به نامهای "کردار اهل صومعه" ، "انجمن" ، "حاج صادق خان" و "کشف عشق" رو نمایی شد.