به گزارش افکارخبر، وی همچنین اظهار کرده است: برادر عزیزی در همین مجلس قسم جلاله می‌خورد و به من می‌گوید روی تو سیمان می‌ریزیم و می‌کشیمت. این چه طرز بیان آن هم در جمهوری اسلامی است؟



*اشاره به «مرگ» در وادی سیاست امری مسبوق به سابقه است.

سعید حجاریان، کسی است که همه جمله مشهور «اصلاحات خون می‌خواهد، جانبازی کافی نیست» را از او به یاد دارند.

علیرضا علوی‌تبار، از فعالان اصلاح‌طلب نیز نفر دیگری است که چند سال قبل طی سخنانی پای «خون»! را وسط کشیده و گفته بود: «برای تحقق مطالباتمان باید خون بدهیم، باید برای مقابله با دیکتاتوری، سه میلیون نفر را سازماندهی کنیم.»

همچنین اواخر سال ۹۱ بود که چند تن از اصلاح‌طلبان در خلال نامه‌ای سرگشاده به مرحوم عسکراولادی از بابت چیزی به نام «حذف فیزیکی»! ابراز نگرانی کردند.

ابراهیم اصغرزاده، الیاس حضرتی، جواد حق‌شناس، سعید لیلاز، رضا نوروززاده و مسعود سلطانی‌فر خطاب به عسکراولادی نوشته بودند:

«همان‌طور که دوستان ما از شعار مبارزه با اسلام آمریکایی برای حذف شما و دوستان‌تان بهره بردند، در کارنامه دوستان و همفکران شما نیز از این دست سوءاستفاده‌ها کم نبوده است. چه آنکه پرونده دوستان اصولگرا از این حیثپربارتر است. گاهی آتش رقابت آنقدر بالا گرفته که نگرانی از حذف فیزیکی نیز به وجود آمده است»!

نفر بعدی که می‌شود مسئله مرگ را به نحو بارزی در صحبت‌های او مورد اشاره قرار داد لیدر جریان اصلاحات است که در جریان اعتراض تعدادی از جوانان به رفتارهای نابجای دولت یازدهم در سفر به نیویورک، ‌ طی سخنانی گفته بود: «اگر جلوی جریانات تخریبی گرفته نشود مثل زمان اصلاحات می‌شود که اوایل این طور بود و بالاخره منجر به ترور شد»!

برخی تحلیلگران، این صحبتهای لیدر اصلاحات را با صحبتهای حجاریان مبنی بر اینکه اصلاحات خون میخواهد، همداستان ارزیابی کردند.