ادعای جدید واشنگتن پست درباره حکم جیسون

به گزارش افکارخبر، مدیر مسئول روزنامه «واشنگتن پست» امروز(دوشنبه) گفت که «جیسن رضاییان» خبرنگارش در ایران،(جاسوس نفوذی روزنامه مذکور) بعد از سیر جلسات دادگاهی که دو ماه به طول انجامید، محکوم شناخته شده است.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز» در حالی‌که حکم این محکومیت به طور مستقل تایید نشده اما سخنگوی قوه قضاییه ایران روز گذشته از صدور حکم محکومیت رضاییان خبر داد.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت، «حسن روحانی» رییس جمهور ایران چندی قبل پیشنهاد مبادله رضاییان با ایرانیان دربند زندان‌های آمریکا را ارائه داده بود.

بنابر ادعای این روزنامه، طرف آمریکایی این قضیه هنوز موفق به تماس با «لیلا احسن» وکیل مدافع رضاییان برای اظهار نظر درباره حکم صادره درباره موکلش نشده است.

از سویی «مارتین بارون» مدیر مسئول روزنامه واشنگتن پست در همین رابطه با محکوم نمودن حکم صادره قوه قضاییه ایران درباره جیسن رضاییان آن‌را «غیر عادلانه و با بی‌عدالتی» نام نهاد.

مدیر مسئول روزنامه یاد شده در اظهار نظر خود که امروز دوشنبه در وبگاه این روزنامه منتشر شد، نوشت: «ایران غیرمعقولانه در این پرونده رفتار کرده است و دادگاه انقلاب ایران بدون این‌که مدرکی از جرم رضاییان داشته باشد حکم غیر قابل قبولی را صادر کرده است.»

وی در ادامه افزود: ما همراه با خانواده رضاییان و یک مشاور ایرانی در تلاش برای حکم تجدید نظر فوری هستیم و انتظار داریم لیلا احسن وکیل مدافع رضاییان در دادخواستی برای سپردن حکم وثیقه جهت آزادی رضاییان تا صدور حکم نهایی این پرونده تلاش کند.