خاتمی در تقسیم کار جدید جریان فتنه موظف می شود برای مراجع نامه بنویسد و درخصوص برخی مسائل روز سیاسی به سیاه نمائی بپردازد.

به گزارش افکار به نقل از جهان خاتمی در همین رابطه نامه ای را تهیه کرده است اما همه بخش هائی که از سوی دیگر سران تندروی اصلاحات قرار بوده است در نامه بر آن ها تاکید کند را نیاورده است. گفته می شود خاتمی در این نامه به تبرئه خود نیز پرداخته است.

خاتمی در این نامه‌ که آماده ارسال است بحث‌های سیاه‌نمایی درمورد وضعیت سیاسی جامعه را تکرار و تأکید کرده است که ما درون نظام هستیم و از سردلسوزی این حرف‌ها را می‌زنیم.

گفتنی است ابتدا هدف از تهیه نامه دامن زدن و زنده نگه داشتن اعتراضات به یک فایل صوتی بود است. در این بحث، سازمان مجاهدین و مشارکت و مجمع روحانیون و… برنامه‌ریزی می‌کنند به بهانه این فایل صوتی، علیه سپاه شروع به نامه‌نگاری و بیانیه‌نویسی کنند. از خاتمی هم می خواهند بیانیه مراجع درباره فایل صوتی را پیگیری کند.

اما خاتمی نمی پذیرد و می گوید من نگران وضع موجود هستم اما شما راه صحیح و صوابی نمی‌روید؛ اختلافات جدی است. وی ادامه می دهد ما شبکه‌های اجتماعی را از دست دادیم در فضای مجازی الان هم موفق نیستیم، هنوز نتوانستیم شبکه اجتماعی قبل را احیاء کنیم.

خاتمی می گوید: این پاورپوینتی که تهیه کرده اند، به شورای عالی امنیت ملی فرستاده شده است، معنای این حرف این است که همراه آن سند است اگر به آن بپردازیم بدتر می‌شود.

گفتنی است اواخر سال گذشته نیز سیدمحمد خاتمی، مهدی کروبی و مهندس میرحسین موسوی و جمعی دیگر از شخصیت‌های اصلاح‌طلب نیز با نگارش نامه‌ای به مراجع تقلید، خواستار مداخله آنان برای حل مشکلات موجود شدند.

نویسندگان این نامه مواردی از جمله اقدام قاطع و شفاف مراجع در برابر شرایط موجود، آزادی بازداشت شدگان پس از حوادثانتخابات اخیر و رسیدگی به اتهامات از مجاری قانونی را خواستار شده‌ و تاکید کرده‌اند.