جریان‌سازی سلفی‌های مصر علیه ایران و شیعیان

به گزارش افکارخبر، «یاسر البرهامی» معاون مدیر شورای اداری «سلفی‌‌‌‌‌های مصر» مدعی شده که شیعیان می‌خواهند برخی کاندیداهای انتخابات پارلمانی را به خود نزدیک کنند.

روزنامه مصری «الیوم السابع»، به نقل از البرهامی گزارش داد که شیعیان از طریق کمک‌های مالی برخی کاندیداهای انتخاباتی پارلمان را به خود نزدیک می‌کنند و مدعی شد که باید مراقب کاندیداهایی بود که در سخنرانی‌هایشان از شیعیان دفاع می‌کنند زیرا این گروه سالهاست که تلاش می‌کنند به مصر نفوذ کنند.

این روزنامه در ادامه خبر خود ادعا کرده که سپاه ایران و حزب الله لبنان با همکاری برخی نمایندگان پیشین پارلمان طرحی برای تشکیل لابی ایرانی در مصر را آغاز کرده‌اند که هدف این لابی جذب چهره‌های شناخته شده مصری و جذب جوانان برای جمع‌آوری اطلاعات از مصر و تبلیغ سیاست‌های ایران است.

اخیرا گروهی از چهره‌های هنری، فرهنگی و رسانه‌ای مصری به عراق سفر کرده و به زیارت عتبات عالیات رفته بودند، از سوی دیگر گروه‌هایی مشابه نیز به ایران سفر کرده بودند همین مسأله با واکنش منفی مخالفان ایران و ضد شیعیان در مصر مواجه شده و تلاش می‌کنند علیه این مسأله جریان سازی کنند.

در همین راستا منابعی به روزنامه الیوم السابع گفتهاند که یک عضو سرشناس پارلمان پیشین مصر اخیرا با سپاه ایران همکاری کرده و پشت پرده سفر هیأتهای فرهنگی و رسانهای مصری به ایران بوده است.