تجمع کارکنان شورای عالی ایرانیان در نهاد ریاست جمهوری

به گزارش افکارخبر، دولت یازدهم بالاخره تصمیمش را در انتزاع شورای عالی ایرانیان گرفت، شورای عالی ایرانیان ریاست جمهوری در اداره کل امور ایرانیان وزارت امور خارجه ادغام می‌شود.

بر اساس گفته مسئولان وزارت امور خارجه، پس از تحویل وظایف این شورا به اداره کل ایرانیان وزارت امور خارجه، هیچ حوزه دیگری در سایر بخش‌ها نباید امور مربوط به ایرانیان را پیگیری کند و همه کارها باید در وزارت خارجه متمرکز شود.

البته در این میان آنچه که مورد اهمیت بوده تعیین و تکلیف وضعیت کارکنان این نهاد است، نهادی که قرار است بنا بر گفته مقامات دولتی برای جذب سرمایه گزاران ایرانی خارج از کشور وظیفه مهمی را در دوران پساتحریم عهده‌دار شود.

در روز های اخیر خبرهای ضد و نقیض پیرامون تعدیل ۴۵ نفر از نیروهای این نهاد منتشر شد که البته پاسخگویی مسئولان مرتبط نهاد ریاست جمهوری را در پی نداشت و متاسفانه به نظر می رسد انگیزه ای برای پاسخگویی و اقناع کردن کارکنان وجود ندارد و تنها با دستورات از بالا کارها را دنبال می کنند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار فارس، تعداد قابل توجهی از کارکنان شورای عالی ایرانیان در ساختمان کوثر نهاد ریاست‌جممهوری حضور یافته بودند.



حدود ۲۵ تا ۳۰ نفز ار کارکنان شورای عالی ایرانیان که تعدادشان رو به افزایش بود از ساعت ۸:۳۰ صبح امروز در محل انتظار ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری منتظر حضور مدیرکل منابع انسانی نهاد ریاست جمهوری برای پاسخگویی به مشکل آنها بودند که حتی با گذشت ۵ ساعت و با اتمام نشست خبری سخنگوی دولت در هنگام خروج از ساختمان همچنان حضور این کارکنان به چشم می‌خورد.

سرانجام مدیرکل محترم منابع انسانی در جمع کارکنان حاضر نمی‌شود و نماینده و معاون خود را برای انتقال صحبت‌ها و مشکلات کارکنان شورای عالی ایرانیان که آنها را تعدیل کردند، می‌فرستد تا بتواند با این اقدام به این قائله خاتمه دهد.

البته این موضوع از چشمان رسانه‌ها به عنوان نمایندگان مردم پنهان نماند و موضوع تعدیل کارکنان شواری عالی ایرانیان را از سخنگوی دولت جویا و پیگیر شدند.

در همین ارتباط نیز یکی از این کارمندان در این باره می‌گوید: در سال ۹۰ آزمون استخدامی برگزار کردند تا جذب رسمی شویم و بعد از قبولی، دوره های آموزش حین خدمت دیدیم تا در راستای مصوبه دولت قبل، استخدام شویم که این اتفاق رخ نداد و آن مصوبه هم به نوعی از دستور کار خارج شد و امروز بیکارمان کردند. آیا جابجا کردن ۴۸ نیروی با سابقه در مجموعه اینقدر سخت است؟ اگر انتقادی به عملکر شورا وارد بوده، به ما باز می‌گشته یا مسئولان و مدیران شورا باید به آن پاسخگو باشند؟ چگونه به این نتیجه رسیده‌اند که ما ناکارآمد بوده‌ایم و چرا مدیران و مسئولان شورا را در این باره مقصر قلمداد نکرده‌اند؟ چگونه و به چه کسی بگوییم که چنین رفتاری نه قانونی است و نه منصفانه؟!

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران بابت تعیین تکلیفی کارکنان شورای عالی ایرانیان که نهاد ریاست جمهوری دستور تعدیل آن‌ها را داده است گفت: شورای عالی ایرانیان از اول مربوط به وزارت امور خارجه بود که در دولت قبلی به نهاد ریاست جمهوری انتقال یافت بنابراین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیشنهادی را مبنی بر جا به جایی این شورا از نهاد ریاست جمهوری به وزارت امور خارجه به رئیس جمهور داد.

وی درباره تامین بودجه این شورا و شرایط کارمندان تصریح کرد: انشاءالله بودجه این شورا تامین خواهد شد البته آمار دقیقی از کارکنان این شورا نداریم و نمی‌دانیم که آیا متناسب با این ماموریت پرسنل استخدام شده است و یا مانند خیلی از دستگاه‌ها نیروی مازاد وجود دارد که باید بررسی و تعیین تکلیف شود.

در این نشست سخنگوی دولت قول داد با بررسی تخصص نیروهای به کار گرفته شده این نهاد شرایط فعالیت مجدد آنها را با توجه به تخصص مورد نظرشان فراهم شود.