صالحی: موفقیت مذاکرات مدیون بینش سیاسی رهبری است

به گزارشافکارخبر،علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با روزنامه کویتی «الرای» درباره روابط آینده ایران و کشورهای خلیج فارس ابراز خوشبینی کرد و گفت: ما خواستار برقراری امنیت منطقه به ویژه ثبات خلیج فارس هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی کشورها اقداماتی انجام می دهند که روی تحولات منطقه تاثیر منفی می‌گذارد و در پی آن شکاف سیاسی در منطقه ایجاد می شود.

معاون رئیس جمهور ایران گفت: میان برادران شیعه و اهل تسنن، عقلا و حکمایی هستند که تلاش می کنند این بحران را در منطقه کمتر کنند.

وی درباره تحولات اخیر فلسطین اشغالی گفت: ما اکنون شاهد انتفاضه‎ای دیگر هستیم، اما اتحادیه عرب و کشورهای عربی منطقه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در مسجدالاقصی سکوت پیشه کردند و بابت این سکوت متاسفیم.

وی افزود: با وجود اعمال تحریم های ضد ایرانی، به دلیل مقاومت ملت در شرایط خوبی به سر می بریم و شما شاهد پرتاب موفقیت آمیز موشک بالستیک «عماد» بوده‎اید.

صالحی افزود: توافق هسته ای حاصل شده بین ایران و غرب نیز به دلیل همین مقاومت حاصل شد و غرب و آمریکایی ها امروز حقوق هسته ای ملت ما را به رسمیت شناختند.

وی گفت: مذاکرات هسته‎ای به دلیل بینش و حکمت سیاسی رهبر معظم انقلاب موفقیت‎آمیز بود و اگر حمایت رهبری نبود ما در مذاکرات پیش نمی رفتیم.

صالحی تاکید کرد: اتهامات درباره دخالت ایران در مسائل منطقه صحت ندارد و این ها صرفا ادعا و اتهام است، زیرا حمایت ما از عراق و سوریه به درخواست این کشورها برای مبارزه با خطر داعش تروریست صورت گرفته است.

علی اکبر صالحی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه داعش از کجا امده است، گفت: هیلاری کلینتون اعتراف کرد که آمریکاییها داعش را تاسیس کردند.