ایران بعد از برجام نیز آرام شدنی نیست

به گزارش افکارخبر، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی با تاکید بر «عدم تغیر رفتارهای ایران بعد از برجام» نوشت: این تصور که برجام ممکن است منجر به تغییر رفتار ایران شود همیشه مورد بحثبوده است. استدلال دولت آمریکا نیز مبنی بر این‌ بود که یک ایران تغییر نیافته با سلاح هسته‌ای یا نزدیک به آن، بسیار خطرناک‌تر از ایران با منطق و عقلانی است اما آشکار است که اینک جمهوری اسلامی نه تنها در رفتار سرکوبگرا و اقتدارگرش تغییری نداده بلکه آن‌را تحکیم نیز یافته است.

این روزنامه در ادامه این گزارش در استدلال‌های خود مبنی بر عدم تغییر رفتار ایران نوشت: ایران اینک حمایت بیشتری را از حکومت فعلی سوریه انجام داده و یکی از سرداران مشهور سپاه قدس ایران به طور مستقیم همگام با تلاش‌‌های روسیه در این کشور و حزب‌الله لبنان و شیعیان عراقی حامی ایران در باز پس گیری حلب حضور دارد. اتحاد ایران، اسد و روسیه احتمالا واقعیت پایدار جدید خاورمیانه است.

از سویی دیگر، ایران هفته گذشته در حالی‌که در مسیر اجرای برجام به سر می‌برد، موشک‌های جدید برد بلند بالستیک را آزمایش کرد. سامانه‌ای که نسخه ارتقا یافته موشک شهاب – ۳ بود.

روزنامه یاد شده در خاتمه با وام گیری از قضیه جاسوس جیسون رضاییان در توجیه مطلب خود مبنی بر عدم تغییر رفتار ایران نوشت: اگر با برجام امیدواری در آزادی جیسون رضاییان ، روزنامه نگار واشنگتن پست وجود داشت اما اعلام حکم جاسوسی او مبین موردی دیگر است. همچنین مقامهای ارشد ایران و البته اصولگرایان این کشور نیز خواهان بهبود روابط با آمریکا نیستند.