فستیوال همجنسبازان دربزرگترین کشوراسلامی!

به گزارش شیعه آنلاین، اندونزی با داشتن ۲۳۸ میلیون جمعیت كه ۹۰ درصد آن مسلمان هستند، به عنوان بزرگترین كشور اسلامی در جهان شناخته می شود.

این کشور این روزها در اقدامی تعجب برانگیز مجری برگزاری جشنواره همجنسگرایان شده و این مسأله با واکنش و اعتراض شدید بسیاری از گروه ها و شخصیت های مختلف فرهنگی و سیاسی اندونزی و دیگر کشورها مواجه شده است. پخش و توزیع فیلم های غیراخلاقی یکی از اقدامات برگزار کنندگان این جشنواره است.

در همین راستا تعداد زیادی از اعضای «جبهه مدافعین از اسلام در اندونزی» با تجمع در مقابل مراکز فرهنگی خارجی موجود در کشورشان که از برگزاری چنین جشنواره ای حمایت کرده بودند، اعتراض شدید خود را اعلام کرده و خواستار پایان یافتن فوری این جشنواره شدند.

تجمع اعضای «جبهه مدافعین از اسلام در اندونزی» ابتدا از مقابل مرکز فرهنگی آلمان و فرانسه آغاز شد و تهدید کردند که در صورت ادامه یافتن این جشنواره، ساختمان محل برگزاری آن را به آتش خواهند کشید. تعداد زیادی از تجمع کنندگان با در دست داشتن تصاویری از فیلم های توزیع شده در این جشنواره، علیه آن شعار می دادند.

«جبهه مدافعین از اسلام در اندونزی» در پایان این تجمع بیانیه قرائت کرد و در آن اعلام نمود که با ترویج هرگونه همجنسگرایی در اندونزی مقابله خواهد کرد و این جشنواره و هر اقدام حاشیه ای آن مانند توزیع فیلم و غیره باید حداکثر طی ۲۴ ساعت آینده متوقف شود.

در همین حال «فاچیری ایدروس جمالو لای» معاون رئیس جمهور اندونزی نیز طی اظهاراتی مخالفت شدید خود را با این جشنواره اعلام کرد و گفت: ما مخالف این رفتار و هر رفتار مشابه و مربوط به همجنسگرایان هستیم زیرا چنین کارهایی با ارزش های اسلامی در تعارض است.

گفتنی است چنین جشنواره ای اولین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی توسط همجنسگرایان اندونزی در این کشور برگزار شد