به گزارش افکارخبر، این برکناری پس از استقبال سرد مردم مازندران از روحانی در ساری صورت گرفت. جمعیت حاضر در این برنامه، حدود ۱۰-۱۱ هزار نفر برآورد شده‌اند.

به گزارش ایرنا، برکناری «حسین حسن‌نژاد» از مدیرکلی سیاسی استانداری مازندران با واکنش منفی افراد و گروه‌هایی که خود را حامی دولت تدبیر و امید می‌دانند، مواجه شده است. این افراد و گروه‌ها از حسن‌نژاد به عنوان «تک مهره» خود در حوزه سیاسی استانداری مازندران یاد و برکناری وی را اقدامی همسو برای چینش نیروهای غیرهمسو با دولت یازدهم در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ارزیابی کرده‌اند.

گروهی با نام «مجمع اصلاح‌طلبان جوان مازندران» با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مردم مازندران و رئیس جمهوری نوشتند: همانگونه که مستحضرید فلاح در حرکتی ناسنجیده، غیر معمول و حتی ناجوانمردانه، در آستانه تاسوعا و عاشورا، جناب حسن‌نژاد - مدیرکل سیاسی استانداری مازندران - را برکنار کرد. فلاح که جلوداری‌اش در بی‌کفایتی اداره سهل‌ترین امور استان نیز برکسی پوشیده نیست، در اتحادی سست با شیفتگان دولت مردود سابق و فرصت‌طلبان و صحنه‌گردانان پشت پرده توطئه عزل جناب حسن‌نژاد را رقم زدند.

نویسندگان این بیانیه تأکید کردند: هم اینان، امروز برای ناکارآمدی خود در ستاد استقبال از دولت که به ستاد به افتضاح کشیدن دولت در استان اشتهار یافت، به دنبال قربانی کردن مظلومی می‌گشتند تا برای انحراف نگاه ناظران از بی‌کفایتی‌شان در تدارک یک سفرساده دولت، آن هم با بسیج شلخته همه امکانات استانداری و نتیجه ضایع گرفتن، عقده‌های‌شان را التیامی بخشند و به اصطلاح ایشان را عامل عدم بسامانی در سفر ریاست جمهوری معرفی کنند.

این بیانیه اضافه می‌کند: لذا فلاح با مشاورت بدمنشان، در اقدامی ناپخته و نابخردانه دیگری تنها ملجاء اندیشه‌ورزان پایبند به جریان پاینده اصلاحات در مرکز قدرت استان را حذف کرد تا مانعی برای تاختن اسب چموش طمع‌ورزان و کاسبان همیشه حامی جناب فلاح نباشد.

در این بیانیه آمده است: بر بزرگان اصلاحات استان فرض است تا با تعلیق نجابت خویش، این بار در ادامه هشدارهای مکرر دلسوزان برای نشان دادن واکنش محکم به بداخلاقی و بی‌تعهدی استاندار ناکارآمد دریابند که موقع واکنش بهنگام‌شان است، تا به فلاح و[…] و فرصت‌طلب بفهمانند که وزن‌شان به آن اندازه نیست که بتواند همه اقدامات بد و ناجوانمردانه خویش را به گستاخی‌شان گره بزند!!

رئیس شورای اصلاحطلبان استان مازندران نیز در گفتوگو با پایگاه خبری هارش نیوز که همزمان در چند پایگاه خبری دیگر هوادار دولت یازدهم از جمله مازند نومه منتشر شد، گفت: برکناری حسننژاد یک شبه کودتا است و من از همین جا نگرانی خودم را درباره هیأتهای اجرایی انتخابات پیشرو اعلام میکنم. اگر در استانداری مازندران یک نیرو بود که نشان از دولت روحانی و شعار او داشت، همین آقای مدیرکل بود که حالا دیگر نیست.