روحانی راهکارتحقق شروط برجام را تبیین کند

به گزارش افکارخبر، سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه رئیس جمهور خطاب به مقام معظم رهبری درباره برجام گفت: منویات رهبر انقلاب در اجرای برجام، فصل الخطاب همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: مجلس، دولت و همه نهادها و ارگان های دست اندرکار در اجرای برجام، باید منویات رهبر انقلاب را عملی کرده و در اینباره شروط ایشان را فصل الخطاب خود قرار دهند.

نماینده مردم پیشوا با اشاره به تعیین شروط اجرای برجام از سوی رهبر انقلاب، گفت: نامه ایشان بسیار دقیق و کاملاً منطبق بر واقعیت، ۹ شرط اساسی که شامل خطوط قرمز نظام نیز است را به طور صریح اعلام کرد.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه شروط ۹ گانه تعیین شده از سوی رهبر انقلاب در حقیقت چارچوب و دستورالعمل اجرای برجام است، گفت: همه کسانی که در چارچوب اجرای برجام مسئولیت دارند از جمله دستگاه دیپلماسی کشور و سازمان انرژی اتمی، باید در این چارچوب گام بردارند.

این نماینده مجلس گفت: باید با درنظر گرفتن شروط تعیین شده از سوی رهبری، راهکارهای تحقق آن به طور تک به تک تبیین و سازوکار آن بیان شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در نامه ای که از سوی آقای روحانی خطاب به رهبر انقلاب نوشته شده است، هیچ اشاره ای به راهکارها نشده و حتی در بعضی موارد نامه به شکلی نوشته شده که به نظر شروط تعیین شده از سوی رهبری پیش از این محقق شده است که اگر رعایت شده بود، رهبر انقلاب دوباره نسبت به آن تذکر نمی دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فروپاشی تحریم ها گفت: درباره مسئله فروپاشی تحریم ها، کمیسیون برجام دقیق و مبتنی بر متن برجام گزارش داد، گزارشی که تا به امروز هیچ گروه یا جریانی نتوانسته است نسبت به آن نقدی داشته باشد و همه فقط به حاشیه های سیاسی آن می پردازند.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه هیچ کس نمی گوید گزارش کمیسیون برجام دارای ایراداتی است، ادامه داد: در این گزارش گفتیم که ساختار تحریم ها بر اساس برجام دچار فروپاشی نمی شود؛ رهبر انقلاب هم در نامه تعیین شروط اجرای برجام تاکید کردند که ساختار تحریم ها باید فروریزد، اما رئیس جمهور در نامه خود اینگونه وانمود کردند که گویا تحریم ها قبلاً فرو ریخته است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: این نحوه پاسخگویی رئیس جمهور درست نیست، ملت باید از راهکارهای اجرایی دولت برای تحقق شروط تعیین شده رهبر انقلاب مطلع باشند و بدانند که دولت این شروط را اجرا و عملیاتی می کند.